La difusión preventiva del patrimonio cultural

Santos M. Mateos Rusillo, Guillem Marca Francés, Oreste Attardi Colina | Trea

Manual que explica com aplicar la difusió preventiva, una estratègia de comunicació que vol establir un diàleg positiu amb els visitants per tal d’aconseguir un impacte i la seva posterior reacció en el moment d’interactuar amb els béns culturals que visiten. L’objectiu és persuadir els visitants perquè coneguin i actuïn d’una manera determinada per tal d’assegurar la pervivència dels recursos patrimonials a la vegada que els permeti gaudir plenament d’aquest béns.

«La difusión preventiva del patrimonio cultural» considera que aquesta estratègia de comunicació és una formula més que s’ha d’explotar si es vol que els visitants es relacionin d’una manera sostenible com un recurs tan vulnerable com el patrimoni cultural. El primer capítol del manual presenta la relació conflictiva entre ús i conservació dels recursos patrimonials. El segon planteja solucions estrictament comunicatives per sensibilitzar els visitants. El tercer especifica diverses tipologies de missatges preventius, com dosificar les píndoles de difusió preventiva i quin ha de ser el seu contingut i la seva col·locació. El quart analitza la difusió preventiva com a estratègia de comunicació corporativa. L’últim capítol presenta el Model Batiscafo d’Interacció Preventiva i la seva aplicació simulada en el Museu Nacional d’Art de Catalunya.

Els autors són professors de comunicació a la Universitat de Vic i especialistes en mediació cultural, màrqueting i comunicació corporativa.


 

Us recomanem seguir el blog “ Miradas desde la copa” de Santos M. Mateos. Trobareu bons articles i reflexions sobre comunicació i patrimoni cultural.


 

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació


 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris