Desigualtat de gènere a la música en viu: reptes i oportunitats
Anàlisi de les barreres estructurals que dificulten la participació equitativa de les dones i altres identitats de gènere en la indústria de la música en viu. Una reflexió essencial per als tècnics de cultura municipals compromesos amb una programació més equitativa i diversa.
L'estudi Gender Equality in the Live Music Sector: A Literature Review de Grace Goodwin, ofereix una visíó global sobre la desigualtat de gènere en la indústria de la música en viu a Europa. L’objectiu de la recerca no és comparar dades i resultats de diferents estudis, sinó consolidar la investigació existent per mostrar la persistència de les barreres de gènere en aquest sector. L'anàlisi identifica barreres estructurals que dificulten la participació equitativa de les dones i altres identitats de gènere infrarrepresentades.
L’informe assenyala que les dones tenen menys presència en els cartells de festivals, en rols tècnics i de producció, i en càrrecs de direcció dins del sector. També es posa en evidència la bretxa salarial, el sexisme estructural, la manca de xarxes de suport per a les professionals de la música en viu i la necessitat de polítiques públiques que garanteixin una representació més equitativa.
Aquesta revisió publicat per la xarxa europea Live DMA, és una eina per entendre millor els reptes i explorar accions concretes per garantir una representació més diversa i justa dins dels esdeveniments musicals i infraestructures culturals municipals.
Podeu descarregar-vos l'estudi:
Goodwin, G. (2025). Gender Equality in the Live Music Sector: A Literature Review. Live DMA. live-dma.eu
_________________________________________________________________________________________