transformació digital

Indústria musical: d’on provenen els ingressos en plena era digital?


The Intellectual Property Office
 

L’era digital ha propiciat el canvi a nou paradigma de consum especialment accentuat en indústries com la musical. Una de les qüestions més controvertides d’aquest espai dominat per l’streaming és la relativa a l’origen dels ingressos dels creadors musicals.

Innovació en l’era postpandèmia. El nou gir digital i els espais de la cultura (2/2)


Durant el darrer any i mig, els espais de la cultura, tant en la seva vessant digital com en la física, han vist transformats els seus usos i han experimentat canvis que, si bé abans de l’era COVID ja eren veloços, amb el brot del coronavirus han donat lloc a escenaris que en molts casos es prefiguraven lluny encara. La pandèmia, amb el confinament com a primera mesura, va provocar la redefinició immediata i semipermanent dels espais de la vida urbana i cultural, i de la quotidianitat mateixa.

Innovació en l’era postpandèmia. El nou gir digital i els espais de la cultura (1/2)


Les eines digitals aplicades a la cultura constitueixen un valuós recurs, un conjunt d’instruments que poden potenciar la creativitat i donar suport a la construcció de noves expressions artístiques combinant diversos llenguatges.A més de la creació de "cultura digital" i híbrida, les eines digitals poden facilitar l’accés, la conservació i la reproducció de continguts culturals a través de dispositius tecnològics, mitjançant la digitalització de la cultura.

Art contemporani en l’era de la manipulació i crisi planetària entre les novetats bibliogràfiques


Novetats bibliogràfiques del Centre d'Informació i Documentació (CIDOC) del CERC que inclou una tria de les novetats editorials aparegudes al mercat durant els darrers mesos i incorporades al catàleg del Centre.

Recordeu que també podeu consultar totes les novetats a CERCLES, el catàleg del CIDOC.

Tendències en els hàbits culturals digitals i claus per a un futur digital de la cultura


Kulturaren Euskal Behatokia (Observatori Basc de la Cultura)
 

Que la Covid-19 ha suposat una acceleració en les dinàmiques de digitalització i canvi tecnològic en el món cultural no és cap notícia a aquestes alçades de la pandèmia. Però ens hem parat a pensar quin serà el seu vertader impacte en la transformació digital des de la perspectiva dels públics i hàbits culturals de la població?

Guia per a la personalització dels serveis públics a través de la intel·ligència artificial


Escola d’Administració Pública de Catalunya
 

Com aconseguir una gestió pública eficaç i eficient des de l’Administració? Segons la darrera publicació de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), ‘Guia per a la personalització dels serveis públics a través de la intel·ligència artificial’, la resposta passa per una governança intel·ligent que sigui capaç de personalitzar, adaptar i anticipar els serveis públics a les necessitats de la ciutadania.

Anuario AC/E de cultura digital 2021: el futur de la cultura de la mà de la digitalització


Acción Cultural Española (AC/E)
 

Acción Cultural Española acaba de publicar l’Anuario AC/E de Cultura Digital 2021, una publicació que reflexiona al voltant de la digitalització del sector cultural i de l’impacte d’Internet en la nostra societat amb la finalitat d’aprofundir en la transformació del sector i recolzar iniciatives que estiguin en línia amb les expectatives actuals dels públics i usuaris de la cultura.

Convocatòria de Laboratoris d’Innovació Creativa CREA-CROSS-2021-INNOVLAB

 

El Programa Europa Creativa reuneix accions de suport als sectors culturals i creatius europeus. Un dels capítols d’aquest programa és la CROSS SECTORAL, que promou accions intersectorials innovadores i col·laboratives, així com un entorn mediàtic i una alfabetització mediàtica diversa, independent i plural, tot impulsant així la llibertat d'expressió artística, el diàleg intercultural i la inclusió social.

El paradigma de la creativitat, la invasió de la tecnologia i la crisi en el pensament entre les novetats bibliogràfiques


Novetats bibliogràfiques del Centre d'Informació i Documentació (CIDOC) del CERC que inclou una tria de les novetats editorials aparegudes al mercat durant els darrers mesos i incorporades al catàleg del Centre.

Recordeu que també podeu consultar totes les novetats a CERCLES, el catàleg del CIDOC. 

Estudi: Cultura, pantalles, pandèmia. La digitalització dels serveis culturals als municipis


L’estudi 'Cultura, pantalles, pandèmia' és el resultat d’un procés de treball promogut des del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) amb l’objectiu de copsar com s’estan incorporant els llenguatges digitals a l’acció cultural dels municipis. El treball s’emmarca en la voluntat de la Diputació de Barcelona d’incentivar la reflexió en clau local per tal de conèixer, analitzar i donar un marc conceptual a la realitat del territori.