transformació digital

Museus i patrimoni en l’era postcovid a la revista Her&Mus


Her&Mus. Heritage and Museography
 

Que la pandèmia ha provocat – més enllà del seu devastador impacte – la necessitat de replantejar les pràctiques culturals i de quina forma es gestiona la cultura i el patrimoni per ser més permeables, no és cap novetat. La tecnologia s’ha presentat com el principal element transformador en aquest nou paradigma, però, quines oportunitats n’ofereix per millorar l’experiència dels usuaris i oferir un valor afegit a les visites? 

Inclusió (i exclusió) digital en el sector cultural i les arts


Arts Council England | Good Things Foundation
 

La bretxa digital existent abans de la pandèmia no va fer més que accentuar-se amb la crisi, posant de manifest els reptes als quals havien de fer front les organitzacions culturals a l’hora d’adaptar-se a les necessitats digitals emergents.

Acció climàtica als museus, desigualtats culturals i crisi ecosocial en l’era digital entre les novetats bibliogràfiques


Novetats bibliogràfiques del Centre d'Informació i Documentació (CIDOC) del CERC que inclou una tria de les novetats editorials aparegudes al mercat durant els darrers mesos i incorporades al catàleg del Centre.

Recordeu que també podeu consultar totes les novetats a CERCLES, el catàleg del CIDOC.

Quins són els perfils i habilitats digitals necessàries per al museu d’avui?


Conxa Rodà
 

Les competències digitals són cada vegada més necessàries en qualsevol àmbit de la cultura i, especialment, en el dels museus. Els perfils professionals del món museístic requereixen unes aptituds específiques per fer front a una societat canviant

Convocatòria de Laboratoris d’Innovació Creativa CREA-CROSS-2022-INNOVLAB


    
Interacció Laboratoris d’innovació creativaCreative Innovation Lab és una convocatòria del Capítol Intersectorial dirigida a dissenyar i provar solucions digitals innovadores amb un impacte a llarg termini en diferents sectors culturals i creatius.

Les actuacions finançables són el desenvolupament d’eines innovadores, models i solucions aplicables en l’àmbit audiovisual, cultural i creatiu. Les activitats tindran com a objectiu donar suport a la competitivitat, el procés d'ecologització, la cooperació, la circulació, la visibilitat, la disponibilitat, la diversitat i/o els públics entre sectors. 

Incubadora digital per a museus


Convocatòria del programa incubadora DOORS per a projectes de digitalització per a museus petits i mitjans
 

DOORS, la Incubadora Digital de Museus, cofinançada pel programa de recerca i innovació Horizon 2020 de la Unió Europea, preveu la prestació de suport financer per a activitats subvencionables orientades a la consecució dels objectius definits per tercers. 
 

DOORS convida els museus petits i mitjans d'arreu d'Europa a presentar propostes pilot per a un programa d'incubació en dues etapes. 

La transformació digital de les arts i participació de públics: el nou paradigma


Australia Council for the Arts
 

La tecnologia digital ha modificat profundament la forma en què ens relacionem amb l'art i la cultura. Internet ha posat al nostre abast oportunitats de participació i interacció que obren infinites possibilitats per a la creativitat i la participació, alhora que han pertorbat els models de negoci existents a les indústries culturals i creatives, creant nous reptes en espais desconeguts per a una gran part del sector.

Cap a la virtualització de la dansa: reptes i recomanacions


Marie Fol | European Dancehouse Network
 

L’esclat de la pandèmia ha convidat el sector de la dansa a explorar noves dinàmiques d’investigació, creació, producció i distribució en l’àmbit digital. Projeccions en línia d’espectacles, actuacions en streaming o habilitació de nous espais d’interacció amb els públics que han fet paleses la manca de recursos tècnics i humans,

Museus en l'era digital: esborrar la frontera


"CTRL" és el primer programa cultural focalitzat exclusivament en les noves possibilitats i oportunitats que ofereixen les tecnologies digitals, tant a la creació com al consum de cultura. El podem veure a TV3  i ens permet descobrir una generació de creadores i creadors digitals que estan canviant la manera d'entendre les arts i les lletres. La tecnologia digital ho canvia tot.
 

'Les realitats immersives permeten fer un discurs més atractiu, amb un increment de visitants, de difusió i de viralitat'


Amb motiu del curs 'Realitat immersiva, realitat augmentada i realitat virtual. Implementacions i perspectives en el terreny de les polítiques culturals', celebrat els dies 16 i 18 de novembre d’enguany, hem entrevistat Luis Villarejo, un dels experts més reconeguts en aquest àmbit i que coneix de primera mà les aplicacions d’aquestes noves realitats en les polítiques culturals.