Els meus millors consells, de Montse Tort Bardolet

Cada mes, Interacció, inclou un membre de la comunitat que comparteix les seves recomanacions principals de bones lectures, persones per seguir o pòdcasts per escoltar.

Aquest mes, Montserrat Tort Bardolet, cap del Gabinet Tècnic de l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, responsable de l'Observatori de Dades Culturals, comparteix les seves lectures imprescindibles, les coses que cal escoltar i la gent a seguir!

1. Escolto: molta música i molt diversa. Noves músiques, les més "horteres" i les més clàssiques,...  i de totes aquestes, les que m'agraden les compro i me les poso a les meves llistes de reproducció que canvio tot sovint. Cada cançó té el seu moment del dia, de l'any o de la vida. També he començat amb el món dels podcasts. He substituït la lectura al metro amb aquest nou mitjà. Vaig començar amb Deforme Semanal i el Sentido de la birra però ara en vaig provant d'altres que m'estan fent descobrir gent molt interessant. Fa poc he descobert el d'Interarts!

2. Re)lectura: amb el que acabo de dir es pot suposar que cada vegada llegeixo menys. Estones que dedicava a la lectura ara les dedico a música, blogs, podcast i xarxes. M'he quedat, però, amb les meves dèries: la novel·la negra i en Murakami.  Encara que em compro llibres d'altres autors, i tinc pendents llibres, estudis i informes relacionats amb la feina, cada vegada em costa més trobar temps per llegir de manera tranquil·la i llegeixo més en diagonal i per objectius o temes concrets.

3. Algú que trobo molt interessant: buff....que difícil. Moltes persones i també diverses. Els debats del CCCB, la Biennal de pensament, o els podcasts m’han ajudat a trobar-ne. Ara estic molt amb els temes relacionats amb les desigualtats en cultura (amb l'amic i guia Barbieri, és clar) però també les noves teories econòmiques com la del “Dònut” de la Kate Raworth. Cada vegada més, però, m'interesso per la manera d'entendre el món i la cultura de persones que estan més lluny de la meva “motxilla intel·lectual” com la Samantha Hudson o en Pol Guasch, per exemple.

4. Seguiu aquestes organitzacions: sobretot segueixo entitats relacionades amb la meva feina i per descomptat la dels col·legues de les altres administracions (CONCA, ICEC, CERC, OPPCCPúblics Culturals, etc). Les internacionals: Agenda 21 de la cultura, On the Move, WCCFPolitiques Culturelles de Grenoble, Culture Action Europe, Culture Case o altres entitats com l'Observatori Social de La Caixa, el del País Basc, l'Ass. Gestors Culturals, Cultura de BaseTeknecultura, l'Arte de Medir, o els blogs d’acadèmics, experts,...no m’acabo el que m’arriba de les llistes de distribució que segueixo.

5. Això em manté despert a la nit: estic en un moment de debat personal sobre la meva perspectiva professional, després de més de 30 anys de dedicar-me a la cultura. Entre la tranquil·litat de la feina feta i pensar en situar-me en segon terme, i, les ganes que em mouen a emprendre nous projectes o de canviar les coses que no m'agraden, però amb el risc de ser una "carcamal" amb un discurs caduc (com alguns casos a qui no voldria assemblar-me).

6. Articles Interacció: indispensable!!!!. Per tot el que he explicat anteriorment, em costa trobar temps per llegir, per estar al dia, per saber què és el més interessant que s'està fent en cultura i els articles d'interacció em donen tot això. Són essencials. Els espero, me'ls llegeixo, me'ls guardo i sempre sabent que estan ben fets. Ja us ho he dit en altres ocasions però aprofito. Felicitats. Esteu fent una feina indispensable, valuosa i difícil de trobar, amb aquesta senzillesa però potència a l'hora.

_____________________________________________________________________