Penser le jeu : les industries culturelles face au jeu
Brougère, Gilles [ed.] (2015) | Nouveau Monde
Aquest llibre recull una sèrie de reflexions que destaquen l’impacte que el desenvolupament dels videojocs té en la indústria cultural contemporània, amb l’objectiu de respondre com aquests la modifiquen a través de la digitalització, i com la indústria cultural els transforma de tornada en una relació de reciprocitat.
Al llarg dels set capítols de «Penser le jeu : les industries culturelles face au jeu» es defensa la legitimitat d’associar el món del videojoc a les indústries culturals, degut a la seva íntima relació amb sectors com el cinema, la televisió o els proveïdors de continguts a internet.
Els autors fan especial referència a pràctiques més allunyades de l’entreteniment pur, com l’explosió de l’anomenat videojoc seriós o serious game – que conjuga àmbits com l'ètica, l'educació, la política pública i una projecció al servei de la pedagogia i l’aprenentatge –, la revolució transmèdia – que replanteja les relacions entre cultura i públic – o l’auge de la ludificació o gamification.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació
Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris
- blog de Interacció
- 1934 lectures