Publicat el volum 5, número 1 i 2 de la revista Creative Industries Journal
Quin és l’impacte dels grans promotors de musica en viu internacionals (com Live Nation) en els mercats de festivals de música popular locals? O com són i quina visió del món tenen aquests grans promotors, considerats la classe dominant en la indústria de la música actual? Aquestes són les qüestions que aborden els articles de Ellen Huijgh i Tom Evens i el de Martin Cloonan, que destaquem d’aquest número doble de «Creative industries journal» que inclou els resultats d’una sèrie d’investigacions acadèmiques que analitzen les indústries creatives, tant des d’un punt de vista empresarial com des de l'anàlisi i la comprensió dels comportaments, desitjos, emocions i les creences dels individus i les societats.
Destaquem també l’article d’Otto Von Busch sobre alguns models de funcionament basats en la microgestió o gestió molecular de petites empreses i iniciatives culturals locals, que estan generant parcs industrials creatius a petita escala altament innovadors, que agrupen artesans, professionals, artistes i programadors que treballen a partir de l’intercanvi d’idees, mètodes i habilitats. La resta d’articles presenten una revisió dels objectius i les contribucions de l’Observatori d’Indústries Creatives del Regne Unit, dissenyat per donar suport al desenvolupament de les indústries creatives d’aquest país a escala nacional i internacional. Un estudi sobre la influència de l’estètica i la creativitat en el sector de l’artesania al Regne Unit i en la indústria de la moda a Suècia, no només la seva influència artística sinó també les repercussions en la competitivitat i innovació d’aquests sectors. Una anàlisi dels problemes que ha generat la ràpida proliferació i desenvolupament dels clústers i zones industrials amb gran concentració d’indústries creatives a la Xina. Una investigació de la influència de la tecnologia en el desenvolupament de la indústria musical a Brasil i les seves perspectives de futur. Una reflexió sobre el valor de les indústries creatives en les estratègies i politiques de cohesió territorial en les regions del nord de Suècia, una zona molt poc poblada. I finalment, una anàlisi del grau d’innovació i emprenedoria en el sector de la música pop a escala global.
Creative industries journal, Volume 5, Numbers 1 & 2
Table of contents
Editorial Graeme Harper
Maverick message: The legacy of the Creative Industries Observatory Anna M Dempster
Professor Simon Cardwell Roodhouse Jonathan Garnett
An aesthetic understanding of the craft sector Ian Fillis
How to form a creative industrial park: Theory analysis and policy exploration Yang Yongzhong, Lin Naping, Lin Minghua
Molecular management: Protocols in the maker culture Otto Von Busch
Technological evolution and the music industry in Brazil: Current situation and future prospects in a changing field Leonardo Vasconcelos Cavalier Darbilly, Marcelo Milano Falcão Vieira
No big deal!? Live Nation's impact on the Belgian festival market Ellen Huijgh, Tom Evens
Conducting creativity in the periphery of Sweden: A bottom-up path towards territorial cohesion Evangelia Petridou, Dimitri Ioannides
Innovation and entrepreneurial behaviour in the Popular Music Industry Erik Noyes, I.E. Allen, Salvatore Parise
Selling the experience: The world-views of British concert promoters Martin Cloonan
Si sou membre de la Comunitat, per fer peticions d’articles de revista escriviu un missatge a: cidoc@diba.cat
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 1802 lectures