La gestión de festivales en tiempos de crisis

Tino Carreño Morales ׀ Ros Roca Group i FiraTàrrega

Estudi que analitza la gestió dels festivals artístics en un context de crisi econòmica i pressupostària. Els objectius generals de la investigació són estudiar les principals estratègies de gestió dels festivals (tipològiques, financeres i de recursos humans) i examinar els efectes de la recessió econòmica i pressupostària després del període d’expansió que el va precedir. Carreño es fixa en festivals d’arts escèniques, música i audiovisual de l’Estat espanyol i Catalunya.

El treball gira al voltant de quatre eixos: la caracterització dels models de gestió dels festivals, les estratègies de finançament, les estratègies de gestió dels recursos humans i l’impacte de la recessió durant el període 2008-2013. La corroboració de les hipòtesis que planteja l’autor es realitza a partir de les dades obtingudes a partir de tres treballs de camp. El comportament dels festivals i les estratègies generals i financeres s’analitza a partir d’un estudi sobre els festivals d’arts escèniques i música del territori espanyol. La gestió dels recursos humans s’estudia a partir d’un qüestionari dirigit als festivals d’arts escèniques, audiovisuals i musicals del territori català. Per observar els efectes de la recessió econòmica s’examinen les dades obtingudes al primer estudi dels anys 2008 i 2011 i les dades proporcionades per aquests mateixos festivals l’any 2012.

El treball ha estat guanyador del Premi Ramon Roca Boncompte 2014 d’estudis de gestió cultural convocat per Ros Roca Group i FiraTàrrega.  

PDF La gestión de festivales en tiempos de crisis: análisis de las estrategias financieras y laborales e impacto de la recesión económica

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris