Museus gratis: lliçons de l'experiència britànica
Avui us recomanem aquest article que replanteja el debat sobre la gratuïtat en els museus públics i el situa en el context actual. Analitza en profunditat el model de tradicional britànic implementat el 1998 pel govern laborista i n’extreu algunes conclusions. Planteja també una sèrie d’arguments a favor i en contra d’aquesta mesura que, en aquell moment, es va plantejar com una estratègia de màrqueting i, a la vegada, de democratització cultural. L’autora defensa que la gratuïtat no és suficient i que calen altres accions i estratègies per lluitar contra les barreres – no només econòmiques sinó també psicològiques i cognitives – que dificulten als segments de població més desafavorits accedir als museus i col·leccions públiques.
Anne Gombault «La gratuité des musées, entre politique et marketing», Revue française de gestion, núm. 230, 2013, p. 83-100
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 1608 lectures
3 comentaris
Hola Roser,
el link de «La gratuité des musées, entre politique et marketing» no envia al document que proposes, sinó a aquest altre.
The contribution of the arts and culture to the national economy
Em pots indicar per favor com trobar l'article sobre la gratuïtat.
Moltes gràcies,
Antoni Laporte
Hola Antoni,
Disculpes, l'enllaç ja està corregit. Ara és correcte.
Gràcies,
Roser Mendoza
Moltes gràcies Roser, ja l'he pogut descarregar.
Cordialment, Antoni Laporte