Museus gratis: lliçons de l'experiència britànica

Avui us recomanem aquest article que replanteja el debat sobre la gratuïtat en els museus públics i el situa en el context actual. Analitza en profunditat el model de tradicional britànic implementat el 1998 pel govern laborista i n’extreu algunes conclusions. Planteja també una sèrie d’arguments a favor i en contra d’aquesta mesura que, en aquell moment, es va plantejar com una estratègia de màrqueting i, a la vegada, de democratització cultural. L’autora defensa que la gratuïtat no és suficient i que calen altres accions i estratègies per lluitar contra les barreres – no només econòmiques sinó també psicològiques i cognitives – que dificulten als segments de població més desafavorits accedir als museus i col·leccions públiques.

 
Anne Gombault  «La gratuité des musées, entre politique et marketing», Revue française de gestion, núm. 230, 2013, p. 83-100

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris

3 comentaris

Laporte Rosselló, Antoni

Hola Roser,

el link de «La gratuité des musées, entre politique et marketing» no envia al document que proposes, sinó a aquest altre.

The contribution of the arts and culture to the national economy

Em pots indicar per favor com trobar l'article sobre la gratuïtat.

Moltes gràcies,

Antoni Laporte

Mendoza, Roser

Hola Antoni,

Disculpes, l'enllaç  ja està corregit. Ara és correcte.

Gràcies,

Roser Mendoza

Laporte Rosselló, Antoni

Moltes gràcies Roser, ja l'he pogut descarregar.

Cordialment, Antoni Laporte