Avui us recomanem aquest article que replanteja el debat sobre la gratuïtat en els museus públics i el situa en el context actual. Analitza en profunditat el model de tradicional britànic implementat el 1998 pel govern laborista i n’extreu algunes conclusions. Planteja també una sèrie d’arguments a favor i en contra d’aquesta mesura que, en aquell moment, es va plantejar com una estratègia de màrqueting i, a la vegada, de democratització cultural. L’autora defensa que la gratuïtat no és suficient i que calen altres accions i estratègies per lluitar contra les barreres – no només econòmiques sinó també psicològiques i cognitives – que dificulten als segments de població més desafavorits accedir als museus i col·leccions públiques.
Anne Gombault «La gratuité des musées, entre politique et marketing [2]», Revue française de gestion, núm. 230, 2013, p. 83-100
Inicia sessió [3] o registra’t [4] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E130115.pdf
[3] https://interaccio.diba.cat/
[4] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[5] https://interaccio.diba.cat/node/3863