Innovar amb la fusió d'Arts i Ciències
Tal com vam poder debatre a l’Interacció17, la distància entre arts i ciència és cada cop més estreta, i és així perquè cada cop més es valora les possibilitats de multiplicar el seu impacte quan es disposen a sumar les habilitats d’unes i altres disciplines.
Prova d’això, tenim aquest informe de la Nesta, una fundació per la innovació al Regne Unit, que treballa sobre la fusió de les arts i la ciència en l’educació i l’àmbit laboral del Regne Unit per tal de fomentar un entorn de creixement de la seva economia creativa. Aquesta recerca ens mostra evidències que la combinació de les diferents eines i disciplines, tant científiques com artístiques, provoquen en les empreses una major productivitat i creixement.
La complementació entres les aplicacions científiques i artístiques en el sector creatiu provoquen un impacte econòmic que va més enllà de les creixents indústries creatives que ocupen a 2,8 milions de persones (2014) al Regne Unit, i que ha tingut un creixement econòmic del 25% entre 2011 i 2014. I ja fora de l’àmbit creatiu, l’informe prova que les companyies que apliquen o tenen en compte tant coneixements científics com artístics i creatius, milloren en innovació i creixement, no només econòmic.
La clau, com passa sovint, és a l’educació. L’STEAM (Science, Technology, Engineering, Art i Mathematics), és la corrent que promou una educació interdisciplinar, des de l’escola, però que actualment també s’aplica en llocs de treball, promogut per les pròpies institucions, empreses i centres de recerca que assessoren el professorat per introduir-la a les aules.
Tot i que l’estudi és sobretot economicista, prova que aquest model d’educació cada cop més estès, sembla que aporta als treballadors una major creativitat per desnvolupar qualsevol treball, alhora que pot oferir millor benestar, molt probablement també en aspectes menys utilitaristes i socials, però per aquest cas caldran altres informes.
Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2071 lectures