L’assignatura pendent. Converses sobre educació, política i cultura
Gemma Carbó Ribugent | Papers amb Accent
«Consideres que els docents poden ser bons gestors culturals?» Aquesta és una de les preguntes que fa Gemma Carbó Ribugent a José Teixeira Coelho, una de les 18 figures rellevants de l’àmbit de les polítiques culturals i educatives a les quals entrevista en el llibre «L’assignatura pendent. Converses sobre educació, política i cultura» per mostrar l’estat de la relació entre aquests sectors, amb aproximacions a l’economia i la investigació.
Les entrevistes, presentades de forma amena al lector, com si fossin converses disteses, formen part d’un treball de recerca sobre polítiques educatives i culturals que va constatar, junt amb una anàlisi de les lleis aprovades al Parlament de Catalunya, el «divorci entre educació i cultura» actual. Santi Vila ja comenta al pròleg que el fil conductor del llibre és l’empobriment dels coneixements en les humanitats, i que aquest és un dels debats transcendentals del moment.
No obstant això, els entrevistats ―experts locals i internacionals, especialment de Llatinoamèrica, responsables polítics catalans de la cultura i l’educació i professionals i càrrecs tècnics en actiu a partir de la Transició, com ara Eulàlia Vintró, Jesús Martín Barbero, Jordi Font, Jordi Pardo o Lolita Bosch― mostren al llarg de les seves intervencions projectes inspiradors per reconstruir i fomentar el diàleg entre artistes, gestors culturals, docents, polítics o estudiants.
En suma, «L’assignatura pendent. Converses sobre educació, política i cultura » es tracta d’un llibre sobre la filosofia i la praxi de l’educació i la gestió cultural recomanable per fer créixer espais de diàleg del tot necessaris avui dia.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació
Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2102 lectures