La mediació cultural vers els infants i els artistes hacktivistes i tecnocrítics, entre les novetats bibliogràfiques

Novetats bibliogràfiques del Centre d'Informació i Documentació (CIDOC) del CERC que inclou una tria de les noves adquisicions del Centre.

Recordeu que podeu consultar totes les novetats a CERCLES, el catàleg del CIDOC.

Caune, J.

Faire théâtre de tout : espace, temps et place du spectateur

Montreuil: Éditions Théâtrales, cop. 2021 - ISBN: 9782842608408

La funció cultural i la funció política del teatre evolucionen alhora que ho fa la societat mitjançant les transformacions socials i tecnològiques. Jean Caune, basant-se en la seva experiència com a espectador professional a partir de la seva trajectòria laboral, examina quin lloc ocupa avui dia l’espectador.

Djakouane, A., Négrier, E.

Festivals, territoire et société

Paris: Ministère de la Culture. Secrétariat général. Département des études, de la prospective et des statistiques, cop. 2021 - ISBN: 9782111399778

Aquest llibre és el resultat de la recerca SoFEST, iniciada per France Festivals abans de la pandèmia i acabada enmig de la crisi sanitària.  La rellevància dels festivals en la política cultural de les darreres dècades és inqüestionable. Aquesta obra ofereix una anàlisi de l’empremta social i territorial dels festivals i exposa com la quasi desaparició d’aquests durant la pandèmia va fer ressorgir-ne la seva importància dins l’imaginari col·lectiu.

Eloy, F. (dir.)

Comment la culture vient aux enfants: repenser les médiations

Paris: Ministère de la Culture. Secrétariat général. Département des études, de la prospective et des statistiques, cop. 2021 - ISBN: 9782111399860

Com arriba la cultura als infants? Aquesta obra col·lectiva es centra en els diferents processos de mediació que es duen a terme en tota la cadena, des del productor cultural fins als infants. I ho fa revisant diverses ofertes culturals: les sèries de televisió d’èxit, l’edició per a joves, els museus, les obres de teatre per al públic infantil i juvenil, els grups de música per a infants i les activitats de les sales de cinema d’autor.

___________________________________________________________________________________________________________________________

Fourmentraux, J. P.

Antidata, la désobéissance numérique : art et hacktivisme technocritique

Dijon: Les Presses du réel, cop. 2020 - ISBN: 9782378961855

Durant la darrera dècada, Fourmentraux ha centrat el seu treball en l’estudi de les relacions entre l’art, la ciència, la cultura digital, l’emancipació social i la democràcia centrant-se en les imatges interactives, la identitat digital, el Net-art i la pirateria. En aquest llibre estableix les bases de la seva metodologia tecnocràtica i no determinista i analitza, amb humor, la desobediència digital a través de l’obra de diversos artistes hackers i activistes tecnocrítics de l’era digital com Trevor Paglen, Paolo Cirio i Julien Prévieux, entre d’altres.

Meschede, S., Quiroga, F. (coord.)

Mutaciones en el espacio público

Lugo : Bartlebooth; Madrid : Concomitentes, cop. 2021 - ISBN: 9788412030280

Amb la intenció d’albirar l’impacte que tindrà la pandèmia en la societat, l’abril del 2020, Concomitentes va fer l’enquesta pública Un cuestionario para el futuro. Concebuda com un exercici reflexiu sobre dues qüestions: la percepció personal d’aquest temps viscut i el desig de conèixer en quina societat volem viure. Amb les conclusions obtingudes van iniciar una conversa amb un grup heterogeni d’agents socials i culturals amb la intenció d’explicar les mutacions que s’estan produint en l’espai públic. En paral·lel, van cercar altres punts de vista per explicar la necessitat de modelar les nostres relacions: entre nosaltres, amb el planeta, el poder, la norma... Totes aquestes reflexions son les que es presenten en aquest llibre.

Podeu demanar més informació i/o consulta bibliogràfica a través del correu electrònic cidoc@diba.cat ó el Servei de consulta bibliogràfica en línia.

Consulta presencial del fons documental del CIDOC. Obrim de dilluns a divendres, de 10h a 14h, amb cita prèvia.

Pots reservar els documents que vulguis consultar a sala o treure en préstec completant el formulari