Xarxes socials, dispositius mòbils i jocs als museus
Us presentem dos llibres que analitzen les últimes tendències en l’ús de xarxes socials, dispositius mòbils i jocs als museus. El primer es centra en l’ús dels dispositius mòbils a l’hora de divulgar les col·leccions i les activitats dels museus i presta especial atenció a aquelles persones i comunitats tradicionalment poc ateses per les institucions museístiques. El segon proporciona una visió internacional sobre com els museus han incorporat els jocs interactius com una eina educativa més per a la divulgació de les seves col·leccions i activitats.
«Creativity and technology. Social media, mobiles and museums», editat per James E Katz, Wayne LaBar i Ellen Lynch recull les ponències presentades a una conferència internacional organitzada el 2010 conjuntament per la School of Communication and Information de la Rutgers University (New Jersey) i el Liberty Science Center de New Jersey, un dels centres de recursos educatius més important dels Estats Units. Hi van participar investigadors i experts en museus i tecnologies que van analitzar les qüestions següents: Com poden ajudar les xarxes socials i els dispositius mòbils a millorar la comunicació i connexió entre els museus i els seus visitants? Com poden enriquir i ampliar l’experiència d’aprenentatge dels públics? Quins principis han de guiar l’aplicació d’aquestes tecnologies socials i com integrar-les en la pràctica habitual dels museus? Com avaluar aquestes eines? i Quines són les tendències de futur dels dispositius mòbils i de les xarxes socials en el context dels museus?
«Museums at play. Games, interaction and learning», editat per Katy Beale – directora de Caper una agència londinenca que desenvolupa projectes digitals innovadors que uneixen cultura, creació i tecnologia en l’àmbit del tercer sector no lucratiu – presenta casos i bones pràctiques en l’ús de jocs amb finalitats educatives en museus reconeguts internacionalment del Regne Unit (British Museum, Museum of London, Tate, Science Museum, London KnowledgeLab, Avoncroft Museum of Historic Buildings ...), EEUU (Smithsonian American Art Museum, Illinois Holocaust Museum & Education Center, Carnegie Museum of Natural History, Children’s Discovery Museum of San Jose, Conner Prairie Interactive History Park, Walker Art Center, EcoTarium...), Austràlia (Scitech, Pine Rivers Heritage Museum), Nova Zelanda (Te Awamutu Museum), Portugal (Museum Casa do Infante), Islàndia (Reykjavik Art Museum) o Bèlgica (Musée Royal de l’Armée), entre d’altres. Hi participen també un ampli ventall d’experts internacionals professionals i acadèmics, com Carles Sora i Domenjó, de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, que explica com dissenyar jocs interactius per divulgar la paleontologia. Al llarg del quaranta contribucions que inclou el llibre, s’hi aborden, entre d’altres, les qüestions següents: Com poden els jocs millorar la interpretació de les col·leccions, l’aprenentatge, la difusió, el màrqueting, la imatge de marca i les activitats dels museus? Com utilitzar els jocs amb els diferents públics (infants, adults, minories o persones amb discapacitats); Com implementar els diferents tipus de jocs digitals, mòbils, virtuals, multi-jugadors o interactius; Com pressupostar, desenvolupar i crear jocs amb èxit; Com avaluar el seu impacte, o Quines són les últimes tendències.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 3174 lectures