Participació, consum i polítiques culturals: Temes destacats de febrer

De les més de 12.000 pàgines vistes, a continuació destaquem les lectures i documents que han despertat més interès durant el mes de febrer.

Les 5 articles més llegits:

1. Tendencias culturales que ya están aquí (2016)

2. Nova política, vella cultura? Algunes propostes per obrir el debat cultural

3. Catàleg de pràctiques culturals i creatives d’èxit a ciutats i regions europees

4. Balanç de trenta anys de polítiques culturals a Espanya

5. Cultura i desigualtat a través de la producció i consum culturals

Els 5 documents més descarregats:

1. Toolkit for Marketing of Modern Dance

2. Libro Blanco del desarrollo español de los videojuegos

3. Struggling for the Right to the (Creative) City in Berlin and Hamburg: New Urban Social Movements, New ‘Spaces of Hope’?

4. Las personificaciones instrumentales autonómicas: organismos autónomos, entidades públicas, consorcios, sociedades mercantiles y fundaciones públicas autónomas

5. Inspiring Creativity. Promoting Culture and Creative Industries across Europe

Durant el mes de febre el protagonisme ha estat vostre. Directe o indirectament, gran part del gruix discursiu que ha captat l’atenció, en forma de lectures, ha estat creat per membres de la Comunitat Interacció: des dels articles que encapçalen el llistat, de la Carme Rodríguez i de l’Oriol Cendra, a la ressenya de la nova publicació 'Treinta años de políticas culturales en España',que compta amb aportacions a càrrec d’alguns membres de la CV Interacció.

La participació i les indústries culturals i creatives (ICC) continuen sent, en gran part, el fil conductor del més destacat de la CV Interacció, emfatitzant aquest cop en els hàbits de consum, les pràctiques culturals, així com la implementació de polítiques publiques culturals i el debat obert entorn elles.

Tot fent un cop d’ull entre els documents més descarregats pocs canvis vers el mes anterior, a excepció de la guia que lidera les descarregues: una guia que, a través de consells teòrics i pràctics busca millorar les estratègies de màrqueting vers la dansa i els seus públics i les possibilitats comunicacionals que aporta l’era de la digitalització.

Un bon documents a tenir present si es té en compte que, tal com ja assenyalava el darrer anuari SGAE, la dansa és, entre les arts escèniques, de les pitjor parades ha sortit des de l’inici crisi econòmica al 2008.

Esperem seguir responent a les vostres necessitats informatives en les properes entrades i que seguiu participant de forma activa com fins ara.

Moltes gràcies a tothom.


 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris