Els meus millors consells, de Laia Gargallo i Piracés

Cada mes, Interacció, inclou un membre de la comunitat que comparteix les seves recomanacions principals  de bones lectures, persones per seguir o pòdcasts per escoltar.

Aquest mes, Laia Gargallo i Piracés, directora del Centre d'Estudis i Recursos Culturals (CERC), comparteix les seves lectures imprescindibles, les coses que cal escoltar i la gent a seguir!

Interacció  Gargallo i Piracés, Laia

Laia Gargallo i Piracés, directora del CERC

1. Escolto: Cada vegada tinc més podcasts pendents: L’amic imaginari de la Marina Garcès a RàdioXamfrà; Les punkis decimonòniques i en general els podcasts que realitzen al Jok sota la coordinació de la Paula Carreras;  Les recomanacions de Tàndem sobre LIJ, i el podcast sobre grans infeliços de Javier Peña López, a Casa Blackie. Les primeres temporades de Gabinete de curiosidades de la Núria Pérez, em van enganxar al storytelling.

2. (Re)lectura: Vaig tard però les darreres vacances em vaig llençar al Hamnet de la Maggie O’Farrell, autora que m’encanta tot i que d’entrada aquest títol en concret em va fer mandra. Sort que no vaig desistir perquè l’he disfrutat moltíssim. Durant el curs, intento abordar lectures més curtes: darrerament les narracions de la Caterina Pérez a Ruderals, els Petits plaers de l’Editorial Viena o  els petits llibrets de Minúscula (menció especial al recull de Gonzalo Maier: Leer y dormir (que és tot el que voldria i no aconsegueixo fer: llegir i dormir com a manera de viure!).En el món digital, no dóno l’abast a tenir al dia totes les newsletter que estan recuperant l’espai que abans ocupaven els blogs per superar la limitació dels 140 caràcters que ha marcat l’era twitter.

3. Algú que trobo molt interessant: Hi ha un munt de gent que em generen molt d’interès i m’agrada anar seguint perfils diferents a les xarxes socials per provar de sortir de la bombolla que determinen els algoritmes. Intento també que els timelines no estiguin abocats només a la immediatesa de l’actualitat, m’interessen que siguin també espais per recuperar coneixements sobre història de l’art, arquitectura, etc. Perfils com els de @efemarq ; @artnau; @franch_laura; @miqueldelpozo

4. Seguiu aquestes organitzacions: Segueixo amb interès la configuració de xarxes  i treball col·lectiu en diversos àmbits de la cultura més enllà de la demarcació de Barcelona. Compartir recursos i experiències sempre suma i això ho fan per exemple a la Red de Espacios y Cultura Comunitaria (reaccc.org) o la xarxa d’art i escola Planea (redplanea.org)

5. Això em manté despert a la nit: Cap a quarts de quatre de la matinada, la sofisticació de les dificultats administratives que impedeixen els projectes  acostumen a colar-se per treure’m la son, plecs de clàusules tècniques, informes múltiples, cobrir places vacants...

6. Articles Interacció:  Molt complicat, Interacció és a hores d’ara un fons tant important d’apunts, notícies i articles, que si t’és impossible de seguir-lo al dia a dia, el millor és dedicar una estona amb temps per capbussar-se en les diferents temàtiques a partir del qual s’estructura i en funció dels teus interessos. Per mi, de capçalera, resseguir periòdicament la categoria de Planificació, gestió i governança: https://interaccio.diba.cat/set/all/list?topic=5745

Mendoza, Roser

Als ciutadans també els manté desperts a la nit...  Burocratès: un cas real

Lectura especialment recomanable del Mail obert de Pau Vidal publicat a Vilaweb sobre un cas per denunciar la retòrica de l'administració municipal (però podria ser qualsevol administració catalana).

"La funció primordial de la retòrica administrativa és dir en deu paraules el que es pot dir en dues, ofegar el lector en un bucle retòric mancat de lògica i marejar-lo amb contínues proclames de les pròpies bondats"

Aquí teniu l'enllaç per llegir l'article sencer:

Vidal, P. (2022,  7 maig). Burocratès: un cas real. Vilaweb. https://www.vilaweb.cat/noticies/burocrates-cas-real-opinio-pau-vidal/

Bona lectura. Prenem-ne bona nota tots plegats.