El valor de la creativitat i la innovació cultural
Biljana Mickov [ed.] i James Doyle [ed.] | Routledge
El sector i les indústries culturals són generadores d’oportunitats. I és per això, que cada vegada més, l’'economia creativa' guanya adeptes entre els mercats i els empresaris en busca de negocis innovadors i atractius.
Aquest llibre, «Culture, innovation and the economy», és una guia per l’emprenedoria en el sector cultural a partir de les dinàmiques economicistes del sector creatiu, a partir d’experiències i projectes concrets.
El llibre proporciona una gran varietat d’exemples pràctics i la veu de diversos experts en el sector d’un ampli ventall internacional, per tal d’oferir una visió global de l’economia creativa.
Més d’una vintena d’articles mostren una gran varietat de projectes, i amb ells, moltes de les possibilitats que exemplifiquen el potencial innovador i complex de l'economia cultural. S’analitzen els beneficis econòmics mundials i territorials de l'economia cultural, i els que poden repercutir també a una empresa més concreta. Un dels exemples el trobem a l’article de Sara Terzic i Jordi Tresserres sobre el turisme taronja, basat en l''economia taronja' (Buitrago i Duque, 2013), que té com a base de creixement: la creativitat. Com a exemple trobem el projecte 'Tossa Lab', un laboratori interuniversitari d'I+D en gastronomia, cultura i turisme, coordinat per l'Ajuntament de Tossa de Mar i la Universitat de Barcelona, que ha diversificat els visitants del municipi cap a un turisme cultural, fent èmfasi en la cultura culinària amb l'obertura del Museu de la Cocina de la Costa Catalana.
Tots els articles tenen una cosa en comú, i és que posen damunt la taula la necessitat de generar des de la innovació i la creativitat, noves formes de relació econòmica sostenible que a més aportin valor cultural al negoci.
Podeu consultar el llibre al Centre d’Informació i Documentació.
Mickov, B., Doyle, J. (Eds). (2018). «Culture, innovation and the economy». London : Routledge |
_______________________________
Buitrago, F. , i Duque, I. (2013). «La economía naranja : una oportunidad infinita». New York, NY : Banco Interamericano de Desarrollo. Recuperat de https://publications.iadb.org/en/orange-economy-infinite-opportunity
- blog de Interacció
- 2712 lectures