Biljana Mickov [2][ed.] i James Doyle [3][ed.] | Routledge
El sector i les indústries culturals són generadores d’oportunitats. I és per això, que cada vegada més, l’'economia creativa [4]' guanya adeptes entre els mercats i els empresaris en busca de negocis innovadors i atractius.
Aquest llibre, «Culture, innovation and the economy», és una guia per l’emprenedoria en el sector cultural a partir de les dinàmiques economicistes del sector creatiu, a partir d’experiències i projectes concrets.
El llibre proporciona una gran varietat d’exemples pràctics i la veu de diversos experts en el sector d’un ampli ventall internacional, per tal d’oferir una visió global de l’economia creativa.
Més d’una vintena d’articles mostren una gran varietat de projectes, i amb ells, moltes de les possibilitats que exemplifiquen el potencial innovador i complex de l'economia cultural. S’analitzen els beneficis econòmics mundials i territorials de l'economia cultural, i els que poden repercutir també a una empresa més concreta. Un dels exemples el trobem a l’article de Sara Terzic [5] i Jordi Tresserres [6]sobre el turisme taronja, basat en l''economia taronja' (Buitrago i Duque, 2013), que té com a base de creixement: la creativitat. Com a exemple trobem el projecte 'Tossa Lab [7]', un laboratori interuniversitari d'I+D en gastronomia, cultura i turisme, coordinat per l'Ajuntament de Tossa de Mar i la Universitat de Barcelona, que ha diversificat els visitants del municipi cap a un turisme cultural, fent èmfasi en la cultura culinària amb l'obertura del Museu de la Cocina de la Costa Catalana [8].
Tots els articles tenen una cosa en comú, i és que posen damunt la taula la necessitat de generar des de la innovació i la creativitat, noves formes de relació econòmica sostenible que a més aportin valor cultural al negoci.
Podeu consultar el llibre al Centre d’Informació i Documentació [9].
Mickov, B., Doyle, J. (Eds). (2018). «Culture, innovation and the econom [10]y». London : Routledge |
_______________________________
Buitrago, F. , i Duque, I. (2013). «La economía naranja : una oportunidad infinita [11]». New York, NY : Banco Interamericano de Desarrollo. Recuperat de https://publications.iadb.org/en/orange-economy-infinite-opportunity [12]
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-search.pl?q=au:%22Mickov,%20Biljana%22
[3] http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-search.pl?q=au:%22Doyle,%20James%22
[4] https://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2017/economia-creativa-cultura
[5] https://www.linkedin.com/in/saraterzic
[6] https://interaccio.diba.cat/members/tresserrasjj
[7] http://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/953826-can-ganga-sera-el-museu-de-la-cuina-de-tossa.html
[8] https://www.facebook.com/museucuinacatalana/
[9] http://www.diba.cat/web/cerc/cidoc
[10] https://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=45911
[11] https://interaccio.diba.cat/sites/interaccio.diba.cat/files/la-economia-naranja.pdf
[12] https://publications.iadb.org/en/orange-economy-infinite-opportunity
[13] https://interaccio.diba.cat/node/7457