El valor d’incentivar les indústries creatives

Igrid Hemels i Kazuko Goto (Eds.) | Springer

Les polítiques culturals i les indústries creatives han d’anar de la mà, o això és el que planteja «Tax incentives for the creative industries’» La publicació de la col·lecció 'Creative economy’' fa un repàs a l’economia cultural, les finances públiques, i les lleis tributàries pel que fa a la cultura, de manera transversal i accessible, a l’hora que pretén reivindicar l’ús de les polítiques públiques per tal d’incentivar el sector cultural.

S’introdueix el treball posant-se entorn el context teòric d’incentius fiscals per les indústries creatives a nivell global. També proposa diferents definicions de les indústries creatives, en funció de les entitats que les han definit (UNESCO, MERCOSUR, Eurostat, UK DCMS, etc.), i n’extreu una definició pròpia a partir de tres punts:
 

1.- Les indústries creatives tenen aspectes culturals i econòmics relacionats amb objectius de les polítiques culturals com ara la diversitat cultural i l'accés a la cultura, així com objectius propis de la política econòmica.

2.-Les indústries creatives són combinacions d'arts i comerç, és a dir, una combinació de creació de continguts culturals i la seva acessibilitat.

3.- Les indústries creatives contenen tot tipus d’organitzacions, sense ànim de lucre i amb ànim de lucre.


Un cop definides les indústries culturals, la publicació es planteja la necessitat que els governs ofereixin incentius fiscals a les indústries culturals i creatives, apuntant també al seu ús com a instruments polítics per dinamitzar econòmicament certs sectors. Analitza també els casos concrets en Museus i patrimoni, la indústria audiovisual, el mercat de l’art, el copyright, els artistes.



Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació



Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris