Dossier - Cultura en temps de crisi

Josep Pujol, Alfons Martinell, Josep Pastells, Jordi Camps, Íngrid Pujol | Revista de Girona, núm. 272 (maig-juny 2012)

Aquest dossier pretén mostrar un ventall de possibilitats de supervivència de certes iniciatives culturals, ara i aquí, sense que hi aparegui excessives vegades la paraula crisi. Obre el dossier Alfons Martinell amb la contribució 'Crisi, gestió cultural i coneixement', en què ens recorda el valor de la cultura no només com a bé bàsic sinó també com a inversió necessària per part de l’administració, una inversió que ens ha de retornar amb escreix. Josep Pastells examina com les associacions culturals cerquen fórmules per sobreviure en plena crisi, sota el títol 'Un mosaic d’entitats lluitant per tirar endavant'. Josep Pujol encara la reflexió en l’article 'Canviar, aprendre, desprendre’s' des del punt de vista del creador, entenent l’avui com a moment ideal per replantejar-se tant la pròpia activitat com el ressò que a canvi vulgui o pugui obtenir-ne. Per la seva banda, Jordi Camps proposa a 'El mercat de l’art. Reptes de present i futur' conèixer les lleis del mercat i aplicar-les per a una bona estratègia de divulgació de l’art i la cultura que permetria ser més eficients, arribar a més públic i lluitar contra el mainstream amb les mateixes armes. Finalment, Íngrid Pujol centra el seu article 'Petites aportacions per a projectes culturals' en com van sorgint noves línies de col·laboració, com el sistema de micromecenatge, del qual mostra exemples locals exitosos.

 PDF   Cultura en temps de crisi

Inicia sessió per enviar comentaris