Parásitos. Cómo los oportunistas digitales están destruyendo el negocio de la cultura
El periodista Robert Levine replanteja en aquest llibre el debat sobre propietat intel·lectual i alerta que les grans empreses digitals que promouen la supressió dels drets d’autor i la gratuïtat a internet estan destruint el negoci de la cultura en favor dels seus propis interessos.
Levine considera que el conflicte no és entre el públic consumidor i les empreses proveïdores de continguts, sinó entre aquestes empreses i les empreses tecnològiques.. Posa com a exemple que moltes d’aquestes empreses que defensen que els continguts han de ser gratuïts a la xarxa, cobren de Google, a qui interessa la distribució gratuïta de continguts perquè així augmenta el tràfic a la xarxa i, en conseqüència, els seus ingressos publicitaris. Denuncia que grans corporacions com Apple, Amazon i empreses de capital risc de Silicon Valley basen el seu model de negoci en oferir uns continguts pels qual no paguen o venen molt per sota del seu preu de cost. Les acusa de paràsites i d’enfonsar el negoci de les empreses productores de continguts i dels seus autors.
Levine reclama una fórmula perquè els creadors de continguts puguin veure remunerat el seu treball i considera imprescindible una modificació dels drets d’autor ja que actualment no protegeixen els productes culturals. El fet que les pel·lícules i la música estiguin disponibles en webs d’intercanvis d’arxius, inclús abans de la seva estrena, provoca que les empreses tinguin poc marge per negociar les condicions financeres amb les distribuïdores i es vegin obligades a quasi regalar els seus productes.
L’autor també proporciona a «Parásitos. Cómo los oportunistas digitales están destruyendo el negocio de la cultura» una visió de “com el negoci de la cultura pot contraatacar”. Recolza el model europeu que històricament ha donat suport al món de la cultura i que en aquests moments adopta una actitud més combativa contra la pirateria i recolza les distribuïdores legals.
Levine opina també que perillen els continguts de qualitat si els particulars o empreses no poden dedicar-se a crear-los per manca de retribució, i que la xarxa ho acabarà patint, atès que s’ha construït al voltant del contingut professional.
Internet ofrece muchas formas baratas de promocionar música, desde Myspace a Twitter. El problema es que esas plataformas están tan llenas de músicos que es difícil destacar entre la multitud, y más difícil todavía convertir a un seguidor online en fan de toda una carrera musical.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2961 lectures