Articles sobre pràctiques, consum i participació cultural

Poetics

De l’últim número de Poetics destaquem un estudi sobre la influència del capital cultural familiar en els patrons de participació dels adolescents en concerts de pop/rock i en equipaments i activitats artístiques i patrimonials. Així com una investigació sobre mobilitat cultural i dissonància cultural, que demostra que el perfil d’omnívor cultural, tradicionalment associat als estrats socials més elevats, es troba també en persones d’estrats socials més baixos. Tant cap amunt com cap avall, els individus mòbils socialment adopten activitats culturals pròpies de les seves posicions socials d’origen i destinació en els seus perfils culturals.

El número també inclou un estudi sobre les tensions entre les qüestions artístiques i comercials als festivals de cinema; una investigació sobre el comportament de les persones a l’hora de compartir les seves fotografies personals en línia i les opcions de privacitat que empren; un estudi sobre l’us social de l’iPod i, finalment, una anàlisi del panorama de la música rap alternativa i la seva relació amb la indústria musical. L’estudi demostra que el contingut de les cançons fa més referència a la misogínia i a la violència que a qüestions socials i polítiques, d’una banda, i que els cantants de rap alternatius més famosos fan també incursions en segells comercials, de l’altra.

Sumari Poetics, Volume 42, February 2014

Si sou membre d'Interacció,  per fer peticions d’articles escriviu un missatge a: cidoc@diba.cat  

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris