Els Museus i la seva capacitat d’impacte a les ciutats i les xarxes internacionals

Gail Dexter Lord, Ngaire Blankenberg |The AAM Press

A partir del concepte soft power aplicat a les ciutats i als museus, aquest llibre busca esdevenir eina de reflexió per a professionals del món dels museus i administradors que vulguin fer dels museus institucions pròsperes i sostenibles en el futur, així com obrir els ulls als governs de les ciutats i urbanistes davant les possibilitats que pot aportar la seva aliança amb els museus.

A través de les aportacions de més d’una desena de reconeguts experts museòlegs i gestors, al llarg del volum s’exploren exemples d’arreu del món per tal d’evidenciar el poder d’impacte i influència que tenen i poden tenir els museus.

L’eclosió de les ciutats i el paper de la societat civil en el món actual giren l’engranatge vers els museus i les seves capacitats, tant com a centres educatius com pol d’atracció d’indústries creatives i desenvolupament econòmic. La Xarxa i la connectivitat permeten, a més, difondre molt més enllà de les seves quatre parets i arribar a molta més gent.

Des de la governança i els recursos socials a les estratègies comunicatives i de màrqueting, al darrer capítol de «Cities, Museums and Soft Power», es descriuen un total de 32 estratègies pràctiques per a museus i ciutats per activar el seu soft power. Com a tast, pot trobar-se la conferència de Ngaire Blankenberg al TEDxTalks d'Hamburg on tracta alguna d’aquestes estratègies aplicades a museus.


 

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació


 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris