Art i valor : una història de l’excepcionalitat artística
Exhaustiu anàlisi sobre l’excepcionalitat econòmica de l’art al llarg de la història econòmica clàssica, neoclàssica i marxista. Una de les particularitats de l’obra és que l’autor no és economista sinó un artista amb una sòlida trajectòria acadèmica que li permet examinar amb rigor i detall les principals teories i debats al voltant de la mercantilització de l’art, les indústries de la cultura, la subsumpció artística, el preu de les obres d’art a les subhastes, el finançament públic de l’art, la malaltia dels costos de les produccions artístiques o les teories neoliberals i post-marxistes sobre la incorporació de l’art com a mercaderia capitalista.
«Art and value : art’s econòmic exceptionalism in classical, neoclassical and Marxist econòmics» sotmet les principals teories sobre economia de l’art a una crítica exigent i acaba amb una metodologia pròpia de l’autor per explorar la relació de l’art amb el capitalisme sense desvincular-se, però, dels mètodes sociològics establerts pel marxisme occidental que sí reconeixen l’art com a mercaderia dins el sistema de producció capitalista. El principal reclam de Beech és que l’art no és una mercaderia estàndard sinó una excepcionalitat en el sentit que els seus patrons de producció, circulació i consum segueixen uns patrons considerats aberrants des de la perspectiva de l’acumulació de capital. En aquest sentit, recorda que les obres d’art no són el resultat d’una inversió de capital, els artistes no són assalariats i el preu de les obres d’art al mercat no s’estableix a partir de la competència amb altres mercaderies. L’excepcionalitat de l’art sembla, segons Beech, clara i irrefutable malgrat la complexitat i la confusió que impera en el mercat de l’art.
Dave Beech forma part del col·lectiu artístic Freee.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2087 lectures