Audience Explorations: Guidebook for hopefully seeking the audience

IETM International Network for Contemporary Performing Arts

El desenvolupament de públics és un concepte de difícil definició, depenent de l’òptica de les persones i de contextos diferents, fins i tot dins d’una mateixa organització. Molts artistes i professionals de l’esfera cultural, a més, miren aquest terme amb recel, com si es tractés d’un sinònim de retorn de la inversió.

L’IETM publica aquesta guia per convidar el sector a aprofundir en el món dels públics, què signifiquen i repensar el seu desenvolupament d’una forma propera amb la ciutadania, tot i evitant aportar solucions màgiques per augmentar la presència de públics, però oferint eines i suggerint accions a dur a terme per connectar millor amb ells, en relació als valors i missions de cada projecte.

La primera part d’aquesta publicació pretén ajudar a definir el terme «públics», admetent que existeix certa problemàtica a l’hora de trobar una única definició i que, en tot cas, aquesta seria canviant, tal i com ho és el comportament dels individus.

Tot seguit, repassa els contextos que influencien tot treball amb els públics, com les tendències polítiques, culturals o econòmiques, destacant el paper de l’administració i del que l’autor anomena la «mà invisible», el mercat, amb els reptes i problemes que això genera.

Es destaca el fet que les estratègies de fidelització de públics no emanen ni dels artistes o professionals del sector cultural ni dels mateixos públics, sinó que ho fan a partir dels interessos dels actors polítics, amb la debilitat que això suposa, car afronten assumptes polítics, esperant un canvi social i aquests dos mons estan ben lluny.

Per últim, un cop superades les pressuposicions i la manca d’informació fiables sobre la gestió de públics, proposa una sèrie d’alternatives per fer front a la insatisfacció dels espectadors atrapats en aquest triangle «arts/estat/mercat», a partir de la revisió de diverses teories i pràctiques que qüestionen les formes habituals d’entendre la creació i el desenvolupament de públics.

Si esteu interessats en la gestió de les arts escèniques, des de la vessant més internacional i la seva relació amb els nous mitjans o la sostenibilitat, l’IETM us ofereix tota una sèrie de manuals pràctics de lliure accés, al seu lloc web:  https://www.ietm.org/en/publications


 

PDF Audience Explorations: Guidebook for hopefully seeking the audience

HTML Audience Explorations: Guidebook for hopefully seeking the audience


Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris