Revista ICOM-España, núm. 8. "Museos, género y sexualidad"
ICOM-España presenta a l’últim número de la seva revista digital el monogràfic “Museos, género y sexualidad” on s’hi analitza el paper de la dona i el de totes les altres variants de gènere, identitat i orientació sexual al llarg de la història, així com la seva representació als museus. La coordinadora del número, Liliane Cuesta Davignon, denuncia situacions de discriminació i persecució de les llibertats a països com Rússia on es persegueixen artistes i persones amb orientacions sexuals diferents. Davignon aposta perquè, des dels museus, s’actuï per difondre i posar en valor el paper de la dona en la història de l’art, la creació de les societats i també es recolzi als artistes i a les seves obres, independentment de la seva orientació sexual o del contingut que s’hi representi.
El monogràfic s’organitza en quatre apartats. Al primer, “Visibilizando a la mujer” s’hi presenten projectes que tenen com a objectiu donar visibilitat a la dona i reivindicar el seu paper actiu a la història, silenciat en moltes ocasions per postures androcèntriques. El segon apartat, “Cuestionando la heteronormatividad”, inclou actuacions que qüestionen la ‘feminitat’ i la ‘masculinitat’ com a categories estanques i estables, el sistema bipolar de gènere de la nostra cultura, que denuncien l’heterocentrisme i donen visibilitat a la diversitat sexual i de gènere. El tercer, “El potencial educativo de los museos” presenta projectes i activitats educatives que treballen les nocions de gènere i sexualitat i destaquen la diversitat amb l’objectiu de lluitar contra prejudicis i fòbies. L’últim apartat, “La participación del colectivo LGBTQ” inclou projectes portats a terme amb la participació de col·lectius LGBTQ que donen visibilitat a les minories sexuals i les converteix en productores de discurs expositiu.
PDF Revista ICOM-España, núm. 8, “Museos, género y sexualidad”
Si voleu més informació sobre aquest tema també podeu consultar: Hermus, núm.3, ‘Mujeres y museos’.
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 1818 lectures