Culture of Innovation: an economic analysis of innovation in arts and cultural organisations
Aquest informe ha estat elaborat per dos dels economistes culturals més importants del món, Hasan Bakhshi i David Throsby a l’encàrrec de NESTA (National Endowment for Science, Technology and the Arts), organització independent creada al 1998 que treballa per augmentar la capacitat d'innovació del Regne Unit.
Els finançadors de les arts i els dissenyadors de polítiques reclamen cada vegada més a les organitzacions artístiques i culturals que siguin més innovadores. Tanmateix, no queda clar què significa innovació en el context artístic i cultural. Aquest informe, aborda aquest problema i proposa un marc d’innovació que pot ser utilitzat tant per les organitzacions artístiques com pels finançadors.
Els autors de l'informe emfasitzen la innovació en quatre dimensions: la captació de públic; el desenvolupament de noves expressions artístiques; la creació de valor, i els models empresarials.
Un tema multidisciplinari és el canvi tecnològic. Les tecnologies digitals, en particular, ofereixen a les organitzacions la possibilitat de poder superar les limitacions tradicionals imposades per la localització física, i amplien així el seu abast de públic. Tanmateix, també obren noves vies per desenvolupar noves expressions artístiques, crear noves fonts de valor econòmic i cultural, i estimular nous models empresarials.
Però, quina és la demanda real i latent del públic d’obres innovadores? Com poden les institucions culturals emprar les tecnologies digitals innovadores per arribar a nous públics? Com les poden ajudar aquestes tecnologies a aprofundir la seva relació amb el públic? Quins mètodes recents poden usar les organitzacions artístiques per valorar el que fan?
En aquest informe, s’hi analitza aquestes qüestions a través del prisma de dues de les organitzacions culturals més importants i àmpliament reconegudes com innovadores en les seves respectives modalitats artístiques del Regne Unit: el Teatre Nacional i la Tate.
PDF Culture of Innovation: an economic analysis of innovation in arts and cultural organisations
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2490 lectures