Making sense of audience engagement

Aquest informe examina les estratègies i iniciatives desenvolupades per les companyies de dansa, teatre i música clàssica per augmentar el compromís del seu públic i fidelitzar-lo. Proposa també un nou model per a entendre millor el comportament del públic abans, durant i després de l’experiència artística.

L’informe encarregat per la San Francisco Foundation, una xarxa que actua com a viver d’organitzacions i iniciatives sense ànim de lucre i treballa per al desenvolupament comunitari de la badia de San Francisco, ha estat elaborat per Alan Brown i Rebecca Ratzkin  de la consultora WolfBrown

L'informe estableix sis tipologies de públics en funció del seu grau de compromís amb l’espectacle:  

  1. Lectors, que amb un grau de compromís baix, es limiten a llegir el programa, els cartells informatius o algun article ocasional;
  2. Crítics, que presten atenció a les crítiques publicades i altres fonts d’informació abans d’assistir a l’espectacle;
  3. Tertulians, que conversen de manera informal sobre l’espectacle i el procés artístic amb amics i familiars;
  4. Tecnològics, habituats a opinar a través de xarxes socials, blocs o altres mitjans digitals;
  5. Avançats, que busquen una experiència intel·lectual i molta informació abans i després de l’espectacle;
  6. Actius, que volen participar d’una manera més directa i conformar la seva pròpia experiència.

i estableix també quatre dimensions de compromís en funció del seu caràcter

  1. social o individual;
  2. actiu o passiu;
  3. autònom o guiat per un expert;
  4. orientat a una comunitat o a una audiència.  

També s'hi presenta onze estudis de casos que il·lustren l’ampli ventall d’accions i estratègies que desenvolupen les organitzacions i que van des de presentacions, conferències, assaigs oberts, visites guiades, fòrums en línia, etc.

L’estudi conclou que, en un mercat cada vegada més competitiu i amb menys ajudes públiques, un dels factors clau per a la supervivència de les organitzacions serà la seva capacitat d’atreure i retenir el seu públic. Cal introduir una visió holística i contemplar la relació amb el públic com una experiència total que ha d’anar des del moment que s’interessa per assistir a l’espectacle fins als dies, mesos i anys posteriors. Aquesta filosofia ha d’impregnar també qualsevol fase de la gestió de les companyies (màrqueting, programes educatius, programació artística, etc.) per maximitzar el seu impacte.

Presentation / Making sense of audience engagement - Alan Brown from Australia Council for the Arts on Vimeo.

   PDF Making sense of audience engagement

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris

1 comentari

Zapata, Pepe

Justament ahir, la consultora Asimétrica anunciava l'acord amb WolfBrown per gestionar un software d'anàlisi de l'engament dels públics en l'àmbit iberoamericà. Congratulations!

http://asimetrica.org/nuevos-acuerdos-nuevos-retos/