Podeu consultar el volum16, núm.1 de la revista International Journal of Arts Management

International journal of arts management Volume 16, number 1, fall 2013

La sempre interessant revista de gestió cultural canadenca «International journal of arts management» aborda en el seu últim número els temes següents: des d’Itàlia, Annachiara Scapolan i Fabrizio Montanari es fixen en les estratègies de les organitzacions artístiques per atreure i retenir el talent artístic i analitzen el cas concert de la companyia de ballet contemporani Fondazione Nazionale della Danza Aterballetto. Per la seva banda, Francesco Badia i Fabio Donato estudien el nivell de desenvolupament dels sistemes d’avaluació dels llocs Patrimoni de la Humanitat de la Unesco i mostren els resultats d’una enquesta realitzada a Itàlia que revela que aquests sistemes de medició són encara insuficients.

Els autors consideren que cal promoure sistemes més eficaços de gestió i proposen el model de governança participativa com a possible solució. Des del Quebec, S. Poisson-de Haro, F. Normandin i E. Coblence, presenten un model de gestió desenvolupat pel Museo de Bellas Artes de Montreal (MBAM) basat en les exposicions temporals, la vinculació comunitària, la difusió internacional, el rigor acadèmic i una bona estratègia financera, que ha proporcionat molts bons resultats a aquesta institució museística.

Des dels EUA, Elyria Kemp i Michael G. White es pregunten per què la participació del públic nord-americà en concerts i festivals de Nova Orleans ha disminuït al llarg dels anys. Els autors analitzen els obstacles per a la participació del públic local en aquests esdeveniments, així mateix, proposen un model per vèncer aquests impediments mitjançant estratègies de màrqueting que converteixin el consum de jazz en una experiència atractives i valuosa. Per acabar, Jen D. Snowball presenta els resultats d’una investigació sobre el Festival Nacional de les Arts de Sud-àfrica 2010 que va coincidir amb el Mundial de futbol celebrat en aquell país el mateix any. L’autor investiga si aquesta coincidència va suposar una competència o ben al contrari, va propiciar que públic procedent de l’esdeveniment esportiu assistís al festival cultural.
 

International journal of arts management Volume 16, number 1, fall 2013

Table of contents 

Human Ressources Management

How to Attract and Retain Artistic Talent:  The Case of an Italian Ballet Company, A. Scapolan, F. Montanari

Measurement of Cultural Organization Performance

Performance Measurement at World Heritage Sites:  Per Aspera ad AstraF. Badia, F. Donato

Marketing Management

Embracing Jazz: Exploring Audience Participation in Jazz Music in Its Birthplace, E. Kemp, M.G. White

Market Research

Are Arts Events a Good Way of Augmenting the Economic Impact of Sport? The Case of the 2010 FIFA World Cup and the National Arts Festival in South Africa, J.D. Snowball

Company Profile 

The Montreal Museum of Fine Arts: Balancing International Reach and Strong Local Roots, S. Poisson-de Haro, F. Normandin, E. Coblence

Recordeu que la podeu consultar presencialment al Centre d’Informació i Documentació. Per fer peticions d’articles escriviu un missatge privat al Centre.

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris