Indústries culturals: anàlisi, història, debats, reptes i perspectives

Kate Oakley, Justin O’Connor (eds.)| Routledge

Llibre que fa un examen crític i empíric de les indústries culturals contemporànies i que reafirma la importància de la producció i el consum cultural davant els imperatius purament econòmics de les indústries creatives. El volum inclou 43 contribucions que exploren diferents sectors com els videojocs, les galeries d’art, la indústria musical, l’edició, els mitjans de comunicació o les plataformes multimèdia des de diferents perspectives geogràfiques. S’hi analitzen les estructures empresarials d’aquestes indústries, les seves polítiques i regulacions, el seu desenvolupament internacional o els llocs de feina que generen. Però les anàlisis es centren, sobretot, en el significat simbòlic i sociocultural de la cultura que produeixen i en l’impacte generat en els seus consumidors i participants.

«The Routledge companion to the cultural industries» aborda també la dimensió històrica dels debats sobre les indústries culturals, n’avalua els reptes actuals d’aquests sectors industrials i assenyala les seves direccions potencials futures. Així mateix, s’hi estudia la relació de les indústries culturals amb àrees més àmplies de la cultura, amb altres polítiques públiques i amb els canvis socials i econòmics globals i locals. El conjunt proporciona una guia essencial amb idees, qüestions, conceptes i debats clau sobre les indústries culturals, així com una explicació de les evolucions terminologies del terme. Entre els autors i autores que hi participen, trobem acadèmics de reconegut prestigi procedents de l’àmbit anglosaxó com David Throsby, Toby Miller o Dave O’Brien, entre d’altres.


 

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació


Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris