Població ocupada en el sector cultural. EPA. IV/2014

Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat)

La població ocupada en el sector cultural a Catalunya se situa en 157.800 persones al quart trimestre del 2014, un 1,5% menys que al mateix trimestre del 2013, segons l'EPA. La població ocupada en aquest sector representa un 5,2% del total de l'ocupació. Per sexe, el sector de la cultura ocupa 86.000 homes i 71.800 dones. El sector cultural a Espanya dóna feina a un total de 717.400 persones, un 7,2% més que fa un any, i representa el 4,1% del total de la població ocupada.

La delimitació de les activitats que formen part del sector cultural s'ha actualitzat al quart trimestre del 2014 arran de la publicació Estadística i comptes de les empreses culturals i ha comportat la revisió de tota la sèrie de dades de la població ocupada en el sector. La nova delimitació s'ha basat fonamentalment en els treballs metodològics duts a terme pel European Statistical System Network on Culture ( ESSnet-Culture, en PDF), creat a instàncies de la Comissió Europea i l'Eurostat. També s'ha tingut en compte el Marc d'estadístiques culturals actualitzat per la UNESCO l'any 2009.

La font estadística de les dades és l'Enquesta de població activa . L'EPA és una estadística per mostreig de caràcter continu que realitza l'INE amb periodicitat trimestral per a tot el territori espanyol, l'objectiu principal de la qual és conèixer la relació amb l'activitat econòmica de la població. L'Idescat amplia trimestralment els resultats de l'EPA per a l'àmbit de Catalunya.

Més informació:  Població ocupada en el sector cultural

Font : Idescat

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris