Població ocupada en el sector cultural. EPA. IV/2020

La població ocupada en el sector cultural a Catalunya es va situar en  176.000 persones el quart trimestre de 2020 i va decréixer un 1,0% interanual i va augmentar un 7,3% si es compara amb el trimestre anterior. Per sexe, el sector de la cultura va ocupar 105.500 homes i 70.500 dones.

Per situació professional, la població assalariada disminueix un -8,4% aquest trimestres, mentre que la no assalariada augmenta en un 6,6%El sector cultural aplega el 5,3% de la població ocupada a Catalunya, aquest quart trimestre de 2020. Pel que fa a l'Estat espanyol, la població ocupada en el sector cultural s'ha reduit un -5,3% respecte l'any anterior i el percentatge sobre la població ocupada total és del 3,8%.

Variació interanual de la població ocupada en el sector cultural. Catalunya i Espanya. T4/2017–T4/2020

Variació interanual de la població ocupada en el sector cultural. Per sexe. Catalunya. T4/2017–T4/2020

Població ocupada en el sector cultural. Per sexe. Catalunya. T3/2015–T3/2020

La font estadística de les dades és l'Enquesta de població activa. L'EPA és una estadística per mostreig de caràcter continu que realitza l'INE amb periodicitat trimestral per a tot el territori espanyol, l'objectiu principal de la qual és conèixer la relació amb l'activitat econòmica de la població. L'Idescat amplia trimestralment els resultats de l'EPA per a l'àmbit de Catalunya.

Més informació: Població ocupada en el sector cultural

Font : Idescat

Interacció

Contra el museo precario

Avui, al suplement cultural 'Babelia' del diari El País, podem llegir l’article del membre d'Interacció Jerónimo Cabrera titulat 'Contra el museu precario'. Cabrera, gestor cultural i economista, ens parla de la consolidació d'un model d'externalització de serveis que precaritza els treballadors del sector cultural.

"¿Pueden los centros públicos afrontar sus objetivos de manera socialmente responsable bajo el paradigma de gestión predominante, sustentado en la externalización de servicios y la subcontratación de funciones?"

Aquí teniu l'enllaç per llegir l'article sencer:

Cabrera, J. (5 de febrer de 2021). Contra el museo precario. El País. https://elpais.com/babelia/2021-02-04/contra-el-museo-precario.html

Bona lectura