La setmana a Facebook

No heu tingut temps de consultar el Facebook d’Interacció en els últims dies? 

Aquí teniu el  recull dels continguts que hem anat publicant al llarg de la setmana. Si us interessa algun article només cal que entreu al nostre perfil i el llegiu 
 

Las bibliotecas: espacios de creación. Cómo evaluar su impacto

«El valor del documento en nuestro contexto es que nos introduce argumentos y herramientas metodológicas para hacer una evaluación de impacto sobre las bibliotecas como espacios de creación, un aspecto nada trabajado en los estudios de impacto realizados hasta el momento.» Judit Terma
 

¿Com explicar què és l’art a un departament educatiu mort?

«En començar a treballar com a educador a l’antic CASM de Barcelona (Centre d’Art Santa Mònica) em preparava per fer una visita guiada igual que em preparava per una performance artística i més endavant, quan havia de fer una performance com a artista, l’estructurava en el meu cervell com si es tractés d’un itinerari per a una exposició. En poc temps vaig tenir un moment màgic en adonar-me que no hi havia separació entre les dues pràctiques i que una visita guiada pot considerar-se una acció artística i que moltes pràctiques artístiques poden fer-se servir com a activitats pedagògiques.» Jordi Ferreiro 
 

El sistema de la difusión social de la ciencia: 1. Introducción

«Empieza con esta anotación una serie de siete entregas en las que se presentará la noción de “sistema de la difusión social de la ciencia” y se describirán los elementos que lo conforman, así como las relaciones funcionales que se establecen entre ellos».Juan Ignacio Pérez
 

El sistema de la difusión social de la ciencia: 2. Motivaciones y agentes

«Los motivos por los que diferentes agentes desarrollan actividades de comunicación científica se pueden resumir en tres grandes epígrafes. Ciertos agentes las realizan por los beneficios que reportan, que pueden ser materiales (económicos) o inmateriales (prestigio).» Juan Ignacio Pérez 
 

¿Cómo aprende el cerebro a leer?

«La lectura es un invento cultural que, tal como la conocemos, comenzó hace aproximadamente 6.000 años. Esto significa que el cerebro humano, que no cambia, nunca fue creado genéticamente para leer. » Maryanne Wolf
 

Ciència ciutadana: coneixement al poder

«La ciència ciutadana, retorna a les essències de la ciència amateur del segle XIX però hi incorpora iniciatives d’innovació social i oberta.» Josep Perelló 


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