Cultura. Punto e accapo

Francesco Paolo Campione (ed.) ׀ FrancoAngeli

Llibre que presenta les línies bàsiques del programa ‘Cultura. Punto e accapo’ que vol ser una plataforma de debat i un punt de partida per a una renovació del sector cultural a Itàlia. Segons els experts que hi participen, l’actual sistema d’organització i gestió de la cultura a Itàlia ja no respon a la lògica de desenvolupament que demana la societat actual i, per corregir-ho, cal una reestructuració substancial del sector per tal que el país pugui activar els seus recursos culturals i convertir el patrimoni i la creativitat en un dels seus principals avantatges competitius.

«Cultura. Punto e accapo» explica les principals reflexions i propostes d’aquest programa i grup de treball, són les següents:

• La cultura es considera un eix estratègic a l’hora de consolidar la identitat i el desenvolupament intercultural del país;
  • El programa es basa en el principi de subsidiarietat i en la especificitat del territori però dins una perspectiva d’afirmació europea i internacional;
  • Es vol tenir molt en compte la potencialitat i la pluralitat de tots els actors que intervenen en el sector de la cultura, ja siguin institucions, individus o empreses, i aportar una visió general i integradora.
  • Observa els sistemes central i regionals de govern de la cultura sobre la base d’un sistema d’entitats autònomes capaces d’integrar harmònicament els agents públics i privats;
  • Proposa l’adopció d’instruments normatius senzills que es tradueixi en una concessió integrada i flexible dels organismes de govern de la cultura;
  • Proposa una nova fiscalitat per afavorir les contribucions, el manteniment i l’accés a la cultura;
  • Demana l’adopció de mesures internacionals per a la gestió de les activitats i les polítiques culturals i la implementació d’un sistema d’avaluació i verificació de resultats.

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris