Òmnibus de la Generalitat de Catalunya. Onades I-II i III, 2014

Gabinet Tècnic. Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya

Un 56,1 % de la població catalana ha augmentat el consum de continguts en línia gratuïts

Amb l’objectiu de conèixer el consum i la participació cultural a Catalunya, el Departament de Cultura analitza els resultats del mostreig que ha fet el Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) i que s’inclouen a les tres onades de l’enquesta Òmnibus del 2014.

L’estudi es basa a obtenir dades sobre la despesa en cultura per part de la ciutadania, l’assistència a les diferents activitats culturals que s’ofereixen i la llengua dels productes culturals que consumeix la societat catalana. La presentació té en compte els resultats de les tres onades, fet que permet fer una anàlisi comparativa en funció de la seva evolució temporal. Per obtenir les dades, s’han fet 1.600 enquestes per via telefònica a persones majors de 18 anys i residents als diversos municipis del territori.

Dels resultats obtinguts, els enquestats han augmentat en un 56,1 % el consum de continguts en línia gratuïts i en un 11,1 % l'accés a continguts de pagament. Pel que fa a les biblioteques públiques, un 99,3 % dels usuaris n’aproven el servei que valoren amb una nota mitjana de 8,14 sobre 10.

D’altra banda, s’ha reduït el nombre d’enquestats que només assisteixen a activitats culturals amb ofertes, descomptes o jornades gratuïtes, que ha passat d’un 51,3 % a un 38,1 %. Tot i així, la meitat dels enquestats aprofita el dia de l’espectador per anar al cinema, primera activitat cultural de les escollides pels participants. 

PDF Òmnibus de la Generalitat de Catalunya. Onades I-II i III, 2014 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris