plataforma

Echosciences: com dinamitzar una xarxa territorial de cultura científica

Echosciences | CCSTI La Casemate

Una de les missions fonamentals dels centres de cultura científica, tècnica i industrial francesos (els CCSTI, dels quals ja us vam parlar en aquesta entrada) és la dinamització del territori amb el desenvolupament d’activitats d’aquests àmbits. Creada en 2012 a iniciativa del CCSTI La Casemate de Grenoble i seguint aquest ojectiu, Echosciences es va convertir en la primera xarxa social territorial d'aficionats i d'actors de les ciències i la tecnologia, una plataforma col·laborativa que ofereix als seus membres eines per a incentivar l’intercanvi d'experiències.

Les dades obertes del Ministeri de Cultura francès

Ministère de la Culture et de la Communication

El Ministeri de Cultura i Comunicació francès acaba d’estrenar una plataforma web dedicada a l’opendata cultural que posa a l’abast de tothom un espai per a la valorització de les dades culturals recollides pel ministeri i els organismes dependents des de 2011.

Les dades publicades a data.culturecommunication.gouv.fr aporten informació sobre l’activitat de les institucions culturals (estructures de creació i difusió, freqüentació dels públics...), sobre aspectes econòmics (ajuts) o sobre esdeveniments culturals i recursos iconogràfics.

Polièdrica. Espai de consulta en xarxa

Sinapsis


Avui us recomanem que feu una visita a Polièdrica, plataforma web que dóna visibilitat a polítiques i pràctiques culturals de proximitat i col·laboratives desenvolupades per administracions, programes, organitzacions, equipaments i d’altres agents culturals de l’àmbit català, estatal i internacional. L’objectiu és promoure la recerca i el debat, afavorir l’intercanvi d’informació i d’experiències i difondre aquestes polítiques i pràctiques provinents de diversos sectors, disciplines i entorns culturals.

PROFESTIVAL.NET nova plataforma sobre festivals

Els festivals són una de les grans plataformes de difusió de la cultura. El seu dinamisme, versatilitat, diversitat de gèneres, amplitud de públics, intensitat temporal, cobertura geogràfica i especialització estilística permeten donar a conèixer la millor oferta artística i enfortir el sentiment d’identitat. Són una eina d'atracció turística i de desenvolupament social, econòmic, territorial i, sobretot artístic. 

PROFESTIVAL.NET és un espai de difusió i desenvolupament de festivals artístics i culturals i una plataforma de serveis online per la professionalització del sector. Una web de col·laboració directa entre organitzadors, públic i teixit professional que potencia la creació de sinergies, la formació i el treball entre els diferents agents que participen en la gestió i producció dels festivals. Així mateix és una potent eina de difusió i divulgació dels nostres festivals a escala nacional i internacional. 

TuitDebat sobre Plataformes Digitals Culturals a Art-Xipèlag

Art-Xipèlag, Observatori de la Cultura de les Illes Balears vol ser un punt d'informació i trobada per a professionals, empreses, institucions i interessants en la cultura però també volem crear debat i reflexions entorn a diferents aspectes que pensam poden ser interessants a dins el sector cultural.

Per això el 25 de juny Art-Xipèlag va organitzar el seu primer debat a Twitter a on parlàrem de Plataformes Digitals Culturals. No fou un debat molt multitudinari perquè estem començant i la nostra audiència encara és petita, però sí es digueren coses molt interessants.

Prescripció: triar una obra en el temps de l'abundància cultural

Bain & Company |  Forum d’Avignon

Informe que presenta els resultats d'una enquesta sobre tendències, comportaments i consums culturals realitzada per la consultora Bain & Company per al Forum d’Avignon a 6.000 consumidors de França, Regne Unit, Estats Units, Alemanya, Rússia, Brasil, Xina i Índia. L’estudi subratlla l’impacte de les noves plataformes globals per a la distribució de béns i serveis culturals en les actituds dels consumidors, l’accés a la cultura, i els nous models de promoció i prescripció. Els autors presten especial atenció a la prescripció que s’ha convertit en un factor clau en l’equilibri de poder entre distribuïdors i editors.

Crowdfunding, mecenazgo y colaboración en red

 JJ Velasco | Think Big

Tradicionalmente se conoce como mecenazgo al patrocinio que se otorga a artistas, literatos o científicos con el fin que puedan desempeñar su trabajo o realizar su obra. Esta fórmula de financiación es casi tan antigua como el propio arte y, a finales del siglo I a.C, en la Antigua Roma Cayo Cilnio Mecenas se encargaría de patrocinar a artistas y poetas y de su apellido surgió, precisamente, esta palabra. El mecenazgo hoy en día sigue existiendo y, en pleno siglo XXI, ha dado pie a nuevas fórmulas de financiación de proyectos e ideas apoyándose en Internet como canal de comunicación y, por supuesto, como canal para recolectar fondos.

Boobox

NOM:  Boovox

ENTITAT:  Erigin creacions

WEB:  https://www.boovox.com/

DESCRIPCIÓ: Erigin creacions ha ideat Boovox, una plataforma que consisteix en una base de dades que es conforma a través de la participació ciutadana i que té entre els objectius principals simplificar i facilitar la contractació d’espectacles, tot reduint la despesa en aquest tipus de tràmits i optimitzant els pressupostos de gestió i dinamització cultural. Boovox permet, d’una banda, que els artistes es puguin publicitar i, de l’altra, la comunicació entre els organismes públics i la ciutadania en format de consultes de participació ciutadana per aconseguir la seva implicació i participació ciutadana a l’hora de decidir la programació cultural municipal. Boovox s’obre a tots els àmbits culturals i es presenta com un projecte escalable, que es pugui adaptar a diferents necessitats i funcionalitats.

DoingDoing

NOM: DoingDoing

ENTITAT: Comandante Tom

WEB: http://www.comandantetom.com

http://doingdoing.org/

PRESENTACIÓ: DoingDoing

DESCRIPCIÓ: DoingDoing és una plataforma innovadora que utilitza les xarxes socials involucrant els usuaris de forma participativa i creativa per donar a conèixer noves realitats culturals. L’etern debat entre les xarxes socials i la seva efectivitat en el procés de formació d’un diàleg divideix els internautes entre els més entusiastes que han descobert unes noves plataformes democràtiques per expressar-se i els pessimistes que tan sols hi veuen unes eines estèrils.

Urban Art Foundation

NOM: Urban Art Foundation . Arte Urbano como motor renovador de la sociedad

ENTITAT: Opera & Flamenco Productions 

WEBhttp://www.urbanartfoundation.es/

http://www.youtube.com/user/urbanartfoundation

http://operaflamencoproductions.com/

DESCRIPCIÓ: Urban Art Foundation és una iniciativa creada per la productora d’esdeveniments Ópera & Flamenco Productions que sorgeix com a resultat de la trobada entre Óscar Martos, director-fundador de l’empresa, la directora de teatre Dominique Serene Antignano i una filosofia comuna: l’art urbà com a  motor renovador d’una comunitat.