tecnologia i digitalització

Anuario AC/E de cultura digital 2021: el futur de la cultura de la mà de la digitalització


Acción Cultural Española (AC/E)
 

Acción Cultural Española acaba de publicar l’Anuario AC/E de Cultura Digital 2021, una publicació que reflexiona al voltant de la digitalització del sector cultural i de l’impacte d’Internet en la nostra societat amb la finalitat d’aprofundir en la transformació del sector i recolzar iniciatives que estiguin en línia amb les expectatives actuals dels públics i usuaris de la cultura.

Convocatòria de Laboratoris d’Innovació Creativa CREA-CROSS-2021-INNOVLAB

 

El Programa Europa Creativa reuneix accions de suport als sectors culturals i creatius europeus. Un dels capítols d’aquest programa és la CROSS SECTORAL, que promou accions intersectorials innovadores i col·laboratives, així com un entorn mediàtic i una alfabetització mediàtica diversa, independent i plural, tot impulsant així la llibertat d'expressió artística, el diàleg intercultural i la inclusió social.

El paradigma de la creativitat, la invasió de la tecnologia i la crisi en el pensament entre les novetats bibliogràfiques


Novetats bibliogràfiques del Centre d'Informació i Documentació (CIDOC) del CERC que inclou una tria de les novetats editorials aparegudes al mercat durant els darrers mesos i incorporades al catàleg del Centre.

Recordeu que també podeu consultar totes les novetats a CERCLES, el catàleg del CIDOC. 

Estudi: Cultura, pantalles, pandèmia. La digitalització dels serveis culturals als municipis


L’estudi 'Cultura, pantalles, pandèmia' és el resultat d’un procés de treball promogut des del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) amb l’objectiu de copsar com s’estan incorporant els llenguatges digitals a l’acció cultural dels municipis. El treball s’emmarca en la voluntat de la Diputació de Barcelona d’incentivar la reflexió en clau local per tal de conèixer, analitzar i donar un marc conceptual a la realitat del territori.

Cultures, pantalles, pandèmia. La digitalització de la cultura als municipis. Presentació


L'estudi "Cultura, pantalles, pandèmia. La digitalització dels serveis culturals als municipis" és un treball promogut des del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) amb l’objectiu de copsar com s’estan incorporant els llenguatges digitals a l’acció cultural dels municipis. El treball neix amb el propòsit que la reflexió que s’hi recull pugui servir de suport en el disseny de polítiques culturals locals en un context de digitalització creixent.

Els Museus de Sitges traslladen 200 obres al videojoc internacional Occupy White Walls


ACN | 28 maig de 2021
 

Es posa en marxa una nova iniciativa destinada a donar a conèixer els Museus de Sitges i les seves obres d’art arreu del món. La galeria virtual permet crear exposicions en línia i competir amb altres usuaris. 
 
Museus de Sitges s’ha adherit al videojoc internacional Occupy White Walls, una proposta que permet crear exposicions en línia amb obres d'arreu del món. L’ens ha cedit més de 200 obres escultòriques i pictòriques a la plataforma, d’accés gratuït, per compartir les seves peces amb usuaris d’arreu del món. Actualment hi ha 85.000 jugadors registrats i existeixen més de 8.000 mostres completes, que es poden visitar en línia sense inscripció prèvia.

NTF, capitalisme digital i el futur postpandèmic de la cultura


Amb la relaxació d’algunes mesures per contenir la pandèmia, cada vegada són més freqüents les reflexions al voltant del futur postpandèmic de la cultura. Amb una digitalització imperant, que ha fet la seva entrada per la porta gran amb la pandèmia, hi trobem veus que alerten de la necessitat de domar al gegant del “tecnocapitalisme” o capitalisme digital.

El Museu Episcopal de Vic vol ser referent de l'art medieval a Catalunya i captar públic més jove


L'equipament presenta un nou pla estratègic, fins al 2030, que contempla una sala immersiva en 3D o l'aposta per captar nous públics.
 

El Museu Episcopal de Vic (MEV) s’ha fixat com a objectiu estratègic convertir-se en referent de l’art medieval a Catalunya tot posant en valor la col·lecció que té i que és “única” a escala internacional. Ho van anunciar dijous passat durant la presentació del Pla estratègic 2030, un document on figuren els principals eixos d’acció dels pròxims anys.

Cultura digital: vetllar per una societat digital inclusiva


Et sona el despertador del mòbil. Cap a la feina revises Twitter per estar al dia. Per treballar tens l’ordinador, la tablet i el mòbil. Surts a fer un cafè i pagues amb el mòbil. Et desplaces escoltant música a través d’Spotify. Al arribar a casa encens la televisió. Mentre fas el sopar escoltes un podcast a través de la tablet. Al llarg del dia has passat per davant d’unes 5 pantalles simultàniament i moltes més hores de les que voldries reconèixer.

El robot Pepper s’incorpora com a guia pels visitants del MEAM


 ACN | 19 maig de 2021
   

El museu, ubicat en el Born de Barcelona, és pioner en donar un ús cultural (permanent) d'aquest autòmat presentat al Japó el 2014. L’autòmat ofereix informació de les obres a l’usuari, però no està disponible encara en català.
 

Els visitants del Museu Europeu d'Art Contemporani (MEAM) disposen des d'aquest dimecres d'un nou guia. És el robot Pepper, que gràcies a una aplicació de la catalana Yasyt Robotics pot acompanyar els usuaris i interactuar-hi a través d'una pantalla tàctil. De moment la màquina ofereix informació de cinc obres de les sales de l'exposició Women Painting, però s’anirà ampliant el seu recorregut.