Com seran les nostres biblioteques públiques?

Amb menys d’una setmana de diferència les biblioteques públiques del territori donen a conèixer els documents que vertebraran el seu dia a dia en els propers anys.

D’una banda, la Xarxa de Biblioteques Municipals, de la Diputació de Barcelona ha presentat a regidors i tècnics de cultura de la província el nou model de biblioteca pública de la xarxa a la jornada Compartim el Model XBM de Biblioteca Pública.

Aquest treball de reflexió exposa la proposta d’un model de biblioteca propi, que posa en valor tot el treball fet per la XBM fins ara i que marca les línies i els eixos estratègics sobre els quals pivotarà el servei de biblioteca en els propers anys. Es planteja com una base comuna per a les biblioteques de la XBM, un model que cada biblioteca haurà d’adaptar i singularitzar d’acord amb el seu entorn; allà on ha de tenir impacte.

D’altra banda, aquesta setmana el Consorci de Biblioteques de Barcelona presenta en la Jornada Biblioteques de Barcelona 2030 el Pla director de Biblioteques de Barcelona 2030. Dret a la lectura, a l’accés a la informació i al coneixement. Foment de les pràctiques creatives i de la participació comunitària. Aquest s’emmarca dins el pla “Fem Cultura” de l’Ajuntament de Barcelona, del que ja en vam parlar en aquesta comunitat. I és el resultat d’un procés de reflexió fet des dels quatre àmbits de treball de les biblioteques públiques: l’impuls de la cultura i l’educació, la promoció de la lectura, la cohesió social i la gestió del coneixement. Podeu veure les sessions del cicle en el canal de Youtube de Biblioteques de Barcelona.

Videos de les sessions | Canal a Youtube de Biblioteques de Barcelona

Diputació de Barcelona. Gerència de Serveis Bibliotecaris. (2021). Model de Biblioteca XBM.

Consorci de Biblioteques de Barcelona. (2023). Pla director de Biblioteques de Barcelona 2030: dret a la lectura, a l’accés a la informació i al coneixement. Foment de les pràctiques creatives i de la participació comunitària.