Visor 2030. Indicadors locals ODS

Nova plataforma en línia per consultar indicadors municipals en clau Agenda 2030. Impulsada per la Diputació de Barcelona, permet conèixer el grau d’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides a tota la demarcació.

La Diputació de Barcelona ha posat a disposició dels ens locals, ciutadania i organitzacions el Visor 2030, una nova plataforma en línia per consultar indicadors de base municipal sobre la realitat social, econòmica i ambiental de tots municipis de la província de Barcelona en clau Agenda 2030. Aquesta informació permet conèixer el grau d’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides a tota la demarcació.

El Visor 2030 ofereix 52 indicadors a escala municipal. La selecció d’indicadors es basa en les referències de la Comissió d’Estadística en relació amb l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, el conjunt d’indicadors ODS per a la UE liderats per Eurostat i els Indicadors dels ODS per a Catalunya d’IDESCAT.

La plataforma permet fer una anàlisi interactiva des de diferents punts de vista: per municipis, per comarques, per trams de població, per ODS o per indicador.

A l'ODS 4: garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom, hi trobareu com a indicador la Despesa en cultura (%)

Indicadors locals ODS Despesa en cultura (%) Valor municipi (any)

El projecte ha estat liderat per la Coordinació d’Estratègia Corporativa i Concertació Local de la Diba, sota la coordinació de l’Oficina Tècnica d'Estratègies de Desenvolupament Econòmic. Hi ha un grup de treball transversal amb diferents àrees, serveis i oficines de la Diputació, en la qual hi és present el CERC. Actualment s'està treballant per a la millora de la visualització del portal i per a la revisió dels indicadors.

Accediu al visor