Públic i funcions dels espais escènics municipals es mantenen estables durant el 2018

El públic i les funcions de les sales municipals es van mantenir el 2018 respecte els anys anteriors. Així es desprèn de les dades de l’estudi del “Circuit de la xarxa d’espais escènics municipals” que publica l’Oficina de Difusió Artística (ODA).

Fins a 439.646 espectadors van assistir a les 1.916 funcions organitzades pels espais escènics municipals l’any 2018, xifra que suposa un augment del 1,7% de públic respecte l’any anterior. D’aquest total, la dansa i la música són els gèneres que tenen un augment major d’espectadors (27,3% i 8,7% respectivament).

Aquestes i altres dades han estat elaborades per l’ODA en col·laboració amb els espais escènics municipals integrants de la xarxa de la demarcació de Barcelona i mostren una radiografia de l’exhibició escènica al territori.

L’any passat, la Diputació de Barcelona va destinar 1.036.022 € a donar suport a l’activitat dels teatres de la xarxa que participen en el programa Circuit de la Xarxa d’espais Escènics Municipals amb prop de dos mil funcions programades als espais dels 96 municipis que participen en el projecte. Aquests municipis representen el 74,2% dels habitants de la província de Barcelona.

Música i dansa a l’alça

L’any 2018 va ser un any d’estabilització en el creixement de les programacions dels teatres municipals després d’uns anys d’increment. El número de funcions de música i de dansa va créixer per damunt de la mitjana, mentre que el teatre va retrocedir.

Les actuacions de teatre programades pels ens locals van suposar el 50% del total, disminuint respecte l’any anterior (55%). Les programacions de música van representar un 37% de la programació i el 42% dels assistents. La dansa va ser el sector amb un major creixement en funcions respecte l’any anterior (48,2%), que suposa un 7% de les funcions i un 6% d’assistents. El circ va aplegar un 6% de les funcions i un 2% dels assistents.

En nombre d’entrades, el 2018 es va vendre un 2,2% més respecte l’any anterior, arribant a la xifra de 393.123 entrades venudes, 8.460 entrades més respecte el 2017. El preu mig de les entrades el 2018 va ser de 13,6 €, amb un descens de 0,9 € respecte l’any anterior, amb la música com únic gènere que va incrementar el preu mig després de la baixada de l’any passat. En canvi el teatre va patir un descens important de 2,2 € per entrada.

Pel que fa als espectacles més representats el 2018, el primer lloc és per al concert participatiu de Cantània “Partícules”, programat en 5 municipis diferents amb 31 funcions. El segueixen el monòleg “El metge de Lampedusa” interpretat per Xicu Masó, amb 23 funcions; “Les noies de Mossbank Road” de Bitó Produccions i “Mala broma” de Sala Muntaner, les dues amb 21 funcions; i el “Cyrano” de Lluís Homar, també de Bitó Produccions, amb 17 funcions. En el gènere de circ l’espectacle més representat va ser “Superbleda”, amb 9 funcions, i de dansa va ser “Conseqüències” de la companyia Moveo, amb 8 funcions.

Consulteu l’informe complet aquí.

Font: Diari de Cultura Dimecres 23 d'octubre de 2019

Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris