Un foc sostenible

Foc! Arreu del món, però especialment a les terres banyades per la Mediterrània, des de temps immemorials que el foc és essencial en moltíssimes de les festes i tradicions, que fan desaparèixer el vell, perquè arribi el nou i així marcar els canvis de cicle. La cremà de les falles és un dels punts àlgids d’una festa que fa només tres anys que va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

La sostenibilitat és una de les prioritats en la gestió de les festes locals i més enllà dels residus comuns, les festes de foc, bé sigui en falles com les del Pirineu o les de València, o les fogueres de Sant Joan, generen a més de cendra, fum. Molt de fum que sovint és ben fosc i tòxic depenent els materials en combustió. Podeu veure sinó quina és l'atmosfera a la ciutat de València la nit de la cremà:

La Cremá • The Burning d'EFECREATA.COM a Vimeo.

Per això, des de ja fa dos anys, que a la Universitat Politècnica de València, ha trobat una solució, que en el fons no és més que tornar als orígens de la festa. Les falles fetes amb materials orgànics, amb ninots de palla i pallofes d’arròs o de fusta, paper i cartró.

La falla municipal, que llueix davant l’Ajuntament de València ja es construeix amb aquests materials orgànics, com ho fan també en algunes falles participatives. Enguany, la falla que crea la pròpia Universitat Politècnica de València es compromet a cremar sense generar fum negre. Veieu com:

Podeu seguir través d’instagram, el procés, el muntatge i la cremà de la falla Siimo.neet, si no és que se'n salva!

A Falles o no, que passeu molt bon cap de setmana!

Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris