Pet Shop Voice: animalades musicals

Hi havia una vegada una banda d’animals. Eren un quartet i venien de Bremen. El seu primer hit, “Fuera los bellakos” els va catapultar a la fama. Els crítics musicals no se’n sabien avenir: la mescla eclèctica de quiquiriquics, brams, miols i lladrucs amb bases electròniques de ritmes caribenys era, certament, un novetat musical. Els programadors del Sónar, sempre atents a les tendències musicals més experimentals, els van entronitzar com a caps de cartell del festival. Les protestes dels animalistes van ser immediates.

Tot això només és un conte. Però us imagineu un grup de música compost per un ase, un gos, un gat i un gall? És clar, el col·lectiu vegà diria que és una animalada. Els acèrrims seguidors de Youtube segur que us poden citar nombrosos vídeos que aglutinen fauna i música. El proper dia 21 de juny se celebra el Dia de la Música i per això us deixem alguns vídeos protagonitzats per animals musicals (no, no parlem ni de La Tigresa del Oriente ni d’Animal ni de Cats):

POLLASTRE MUSICAL

La gallina ha dit que sí, visca la revolució… de la música. No és cap descobriment: el pollastre de plàstic de Big Marvel ja és tota una celebritat a la xarxa. Aquesta joguina per gossos de so estrident ha versionat un bon grapat de temes comercials gràcies a l’habilitat d’aquest jove coreà expert en beatboxing.
 


 

OH HAPPY FURBY

Animals fantàstics fets de circuits i pèl sintètic. Els furbys també són capaços de crear un cor (i un orgue!) amb l’ajuda de directors com Look mum no computer. Una granja retro i galàctica.
 


 

ESTÍMULS SALVATGES

A les antípodes de l’animalitat hi ha la màquina. Com en moltes altres disciplines, a la música hi trobem estímuls supernormals. És especialment rellevant el cas del pop, que gràcies a l’auto-tune i altres efectes ens estimula més enllà del que és natural.  Els youtubers Jaime Altozano i Ter ens expliquen des de la pràctica com es pot retocar la música. Si els ordinadors ho fan tot, quin futur li espera a la música?


 

Us deixem barrinar amb la reflexió de Fred Frith sobre l’imperi de la comercialitat musical: "En passar els anys la situació creativa es torna cada vegada més preocupant, ja que en existir una gran bretxa entre creadors i consumidors musicals, s'ha buscat afavorir el producte musical abans que els processos de producció, la qual cosa ha equiparat el judici creatiu-musical al judici comercial.”


 


Bon cap de setmana musical! Fins dilluns!


 


Inicieu sessió o registreu-vos per enviar comentaris