Cap a una democràcia cultural: transformar les polítiques
Cal un canvi de direcció en la política cultural per fer un ús més just dels fons públics i construir una cultura compartida que sigui significativa i valuosa per tothom i que fomenti les aptituds creatives de la societat.
Aquesta és la idea que se’n desprèn d’un nou informe realitzat pel King’s College de Londres, en col·laboració amb la campanya «Get Creative» de la BBC, que respon a un estudi anterior que estimava en només un 8% de la població (blancs, acomodats i amb formació superior) els usuaris habituals d’organitzacions finançades per l’Arts Council.
L’informe és crític amb les polítiques que destinen els recursos públics només a l’adquisició d’obres d’art i al desenvolupament de públics, deixant de banda estratègies per fomentar les aptituds creatives de la societat. Així mateix, destaca la importància de cultivar aquestes capacitats per enfortir els lligams socials, pel desenvolupament personal i professional i per poder transformar la cultura.
Els investigadors que han elaborat «Towards cultural democracy» demanen a les organitzacions subvencionades per l’administració que es converteixin en «hubs» oberts a la comunitat per apoderar la societat i enriquir-se amb el resultat dels processos de cocreació cultural.
A mode d’eina, aquest pràctic document aporta 14 recomanacions per al desenvolupament d’accions per fomentar la democràcia cultural (adreçades a dissenyadors de polítiques culturals d’àmbit estatal) i per recolzar estratègies específiques a escala local (per a fundacions, organitzacions i iniciatives culturals).
Seguint aquest estudi, us recomanem consultar a Interacció la ressenya del número 99 de la revista Cultural Trends «Everyday Participation and Cultural Value», que aprofundeix en un nou enfocament sobre els diversos tipus de participació cultural.
Recordeu que podeu consultar-la al Centre d’Informació i Documentació.
PDF «Towards cultural democracy: Promoting cultural capabilities for everyone»
Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris
- blog de Interacció
- 3276 lectures