Toolkit per a la gestió de petits museus
Inclou sis manuals per a la gestió integral de museus i llocs patrimonials petits. Es tracta d’institucions de dimensions reduïdes però que han de fer front amb molts menys recursos als mateixos reptes i problemàtiques que les grans organitzacions museístiques. Cada volum proporciona bones pràctiques, metodologies i estàndards sobre qüestions de lideratge, governança, gestió financera, recursos humans, relacions amb els públics, programes d’exposicions, activitats pedagògiques i preservació i manteniment de col·leccions.
«Small museum toolkit» inclou els títols següents:
1. Leardership, mission, and governance
Explica com establir la missió i visió del museu i com elaborar els documents necessaris per a la seva correcta planificació per garantir la bona salut de l’organització a llarg termini. Presenta el ‘Museum Assessment Program’ (MAP), el ‘Conservation Assessment Program’ (CAP), i el ‘Standards and Excellence Program for History Organizations’ (StEPs) per millorar la planificació i gestió d’aquesta tipologia de museus.
2. Financial resource development and management
Aquest volum ofereix exemples de polítiques fiscals i models de pressupostos per a una gestió econòmica més efectiva d’aquests equipaments. Aporta també mètodes per avaluar els objectius financers i qüestions legals relacionades amb la gestió econòmica dels drets d’autor i els recursos humans.
3. Organizational management
Ajuda a organitzar d’una manera més efectiva el treball de les persones que participen en el dia a dia del museu (treballadors fixes, eventuals, col·laboradors i voluntaris). Inclou exemples de manuals operatius, descripcions de llocs de treball o un exemple d’agraïment de col·laboració.
4. Reaching and responding to the audience
S’hi aporten idees per tal que aquests museus assoleixin un paper rellevant a les seves comunitats i estableixin vincles més estrets amb el seu públic. S’hi presenten estratègies de màrqueting i relacions públiques efectives, així com protocols pràctics per donar la benvinguda als visitants. Aporta també mètodes d’anàlisi d’audiències perquè aquestes petites organitzacions puguin conèixer millor les necessitats i interessos dels seus públics. L’objectiu d’aquestes estratègies és conèixer-los millor per atreure’ls de manera regular, fer-los sentir més còmodes i oferir-los programacions i activitats més adients. S’hi explica també com el museu pot comunicar millor la feina que realitza a través dels mitjans de comunicació. S’hi presenten models d’enquestes de satisfacció i valoració de l’experiència dels visitants, mètodes d’avaluació de programacions o exemples de comunicats de premsa.
5. Interpretation: education, programs and exhibits
Aquest volum aporta bones pràctiques en matèria d’investigació i disseny d’exposicions i activitats pedagògiques per fer-les més atractives i que el públic entengui millor els continguts i les narratives d’aquests museus. S’hi explica també com aconseguir que els tècnics siguin intèrprets més efectius de les col·leccions.
6. Stewardship: collections and historic preservation
Una atenció i conservació adequada de les col·leccions és una responsabilitat essencial de qualsevol tipologia de museu. Els museus petits, però, sovint no tenen l’experiència ni el personal adequat per a un correcte manteniment i conservació del seu fons. Aquí es proporcionen algunes idees bàsiques i assequibles per poder realitzar una conservació mínima de les col·leccions i poder obtenir fons addicionals per garantir el seu bon estat a llarg termini.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2340 lectures