Nou videoclip del projecte ciutadà de creació musical #Almeuritme, del Prat de Llobregat

Prop de 200 alumnes i joves músics del Prat de Llobregat participen en el nou videoclip presentat per La Capsa, El Petit de Cal Eril i L’Escola d’Arts en Viu.

La Capsa i L'Escola de d’Arts en Viu han dinamitzat un procés ciutadà de creació artística amb la participació de El Petit de Cal Eril. Aquesta experiència artística forma part de la iniciativa de creació musical #Almeuritme, que té per objectiu promoure que persones diverses de la ciutat s’apleguin al voltant d’un nexe comú i compartit, la música, una activitat rica i plural que és indissociable de l’entorn on es desenvolupa, en aquest cas el Prat de Llobregat. Enguany, el projecte ha arribat a la seva onzena edició.

L'#Almeuritme del 2021 el protagonitzen una desena de músics joves de la ciutat i més de cent setanta-cinc alumnes del projecte d’EntreInstruments impulsat en el marc del programa Interseccions, que imparteix L'Escola d'Arts en Viu a diferents escoles del municipi. Tot plegat per interpretar una magnífica versió de la cançó Amb tot, d'El Petit de Cal Eril. El mateix Joan Pons, líder d'El Petit de Cal Eril, ha participat en la producció de la versió.

Sota la producció musical de La Capsa i la producció audiovisual d’Escafior Films, s'ha fet un videoclip que vol ser "una reivindicació dels espais naturals del Prat, en un moment en què el delta està amenaçat per la possible ampliació de l’aeroport". Durant el mes d’abril, l’alumnat d’Entreinstruments i els deu músics base van passar per la sala i l’estudi de so de La Capsa per enregistrar la cançó. El rodatge del vídeo el va fer al mes de maig la productora Escafior Films.

11 anys de la iniciativa de creació musical #Almeuritme

Els videoclips #Almeuritme han anat mutant durant aquestes onze edicions. Així, en les edicions de 2011 i 2012, Pedro Pina composava un tema a partir dels enregistraments audiovisuals fets a ciutadania a peu de carrer. A partir de l’any 2013, diferents músics de la ciutat tocaven en espais de la ciutat un tema conjunt: Déjame Vivir con Alegría de Vainica Doble (2013),Pon tu Mente al Sol d'El Niño Gusano (2014), Magic del grup Chucho (2015) i Alegria del grup mallorquí Antònia Font (2016). El 2017, sota el lema Música i Memòria, #Almeuritme es va convertir en un document sonor del Prat, en el qual la gent del carrer compartia quines eren les cançons que havien marcat la seva vida, que, després, van ser interpretades per gairebé una trentena de músics. El 2018, es va incorporar la novetat de convidar Sidonie a participar al costat dels músics de la ciutat en el procés de creació de la versió de la seva cançó Estáis Aquí. Els assajos compartits entre la banda i els músics van durar sis setmanes i van atorgar el caràcter final a la cançó.

Per a l’edició del 2019, es va composar la primera cançó original del projecte Aeropuerto del Prat en un procés de creació col·lectiva juntament amb el grup musical Los Ganglios. L’any 2020, recuperàvem la fórmula del 2018, aquest cop amb Els Pets i el seu tema Bon dia tot i que el procés de creació va coincidir amb la declaració de l’estat d’alarma i el videoclip i gravació de la cançó es van realitzar de manera confinada, cosa que va donar lloc a un document que retracta el moment i el temps viscut tot i que, en la distància, de manera col·lectiva.

El videoclip d'#Almeuritme 2021 s’ha estrenat a Youtube i Instagram aquest dijous 17 de juny. Paral·lelament, els músics participants i El Petit de Cal Eril van viure l’estrena a la sala de La Capsa.

________________________________________________________________________________

La informació procedeix de les webs i canals de comunicació de l'Ajuntament del Prat de Llobregat