El Dansa Metropolitana tanca la quarta edició amb 15.800 espectadors

Més de 240 activitats relacionades amb la dansa, amb un total de 90 espectacles, han tingut lloc aquest març a 10 ciutats de l’Àrea Metropolitanas.

Pel que fa als espectacles de sala, aquests han acollit un total de 10.000 assistents respecte de les 11.700 butaques posades a la venda. Comparat amb l’última edició que es va poder celebrar sense restriccions, enguany se supera l’ocupació amb un 85% d’assistència, respecte el 77% del 2019.

El Dansa Metropolitana, tanca  la seva quarta edició que ha tingut lloc del 5 al 21 de març a 10 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El Mercat de les Flors serà la seu de la celebració de la jornada de professionals que tindrà lloc durant el matí del 26 de febrer amb l’objectiu de donar la paraula i obrir la reflexió a les ciutats i al sector sobre el model de Dansa Metropolitana i la seva evolució de cara a les properes edicions.

Segons dades de l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), el festival metropolità de la dansa ha aplegat aquest 2021 un total de 15.800 espectadors i espectadores, el que suposa un percentatge aproximat del 85% d’ocupació, i ha exhaurit gran part de les seves funcions. Pel que fa específicament als espectacles de sala, aquests han acollit un total de 10.000 assistents respecte de les 11.700 butaques posades a la venda. Comparat amb l’última edició que es va poder celebrar sense restriccions fa dos anys, enguany se supera l’ocupació a les sales teatrals -un 85%, respecte el 77% del 2019-. Entre els espectacles de sala més vistos destaquen els del Ballet de Lorraine, Andrés Corchero, Sol Picó i José Manuel Álvarez.

Una de les novetats d’enguany ha estat l’adhesió de Terrassa al projecte, sumant-se així al grup de municipis de Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Gramenet i Viladecans que ja formaven part del Dansa Metropolitana i que aquest any han mantingut el seu compromís amb la dansa.

Dansa Metropolitana és un projecte fet a partir de la col·laboració i la complicitat dels teatres i els programadors dels diferents municipis i amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

014_Dansa 190221_Roda Premsa Màquinas sagradas Juan Carlos Lérida| Albert Uriach

Màquinas sagradas Juan Carlos Lérida| Albert Uriach

La dansa s’arrela al territori metropolità: antigues fàbriques tèxtils, centres cívics i carrer perimetrat

L’aposta del festival per apropar i expandir la dansa a un públic divers s’ha consolidat enguany amb una gran varietat de propostes que s’han pogut veure en espais no convencionals d’arreu del territori de l’Àrea Metropolitana. Més de 3.900 persones han assistit als espectacles que han tingut lloc a centres cívics i carrer perimetrat, entre les quals destaquen l’espectacle itinerant de dansa aèria que s’ha pogut veure a 8 de les 10 ciutats participants, Euforia de Sacude Danza, i que ha aplegat 1.850 espectadors i espectadores. Pel que fa a les conferències ballades d’Explica Dansa i Transmissions hi han assistit 1.156 persones.

Una altra de les novetats d’aquesta edició ha estat la creació del programa Filatures, concebut amb l’objectiu de donar suport a propostes de nous formats escollides a través d’una convocatòria pública. En total, s’han pogut veure 9 peces (Ancorae danza, Juan Carlos Lérida, Humanhood, Anna Borrosa, Antes Collado, La Banda Street Groove, Àngel Duran, Les Impuxibles i Mercedes Pedroche) en antigues fàbriques tèxtils dels diferents municipis. Aquestes propostes han acollit 1.550 persones de públic. La més vista ha estat la de Mercedes Pedroche, Artificios y leopardos.

Més coproduccions que mai

Dansa Metropolitana segueix apostant per la coproducció. Aquesta edició s’han pogut veure fins a un total de 14 propostes coproduïdes pel festival: nou espectacles del 2021 (Siberia Dansa, Andrés Corchero, The Followers Co, Lali Ayguadé, Jose Manuel Álvarez, Soren Evinson, Thomas Noone, Paula Serrano i LaCerda), dos films de dansa (un film de Diego Sinniger i un d’Edu Pérez, amb coreografia de Lali Ayguadé i Akira Yoshida) i tres espectacles reprogramats del 2020 (Junyi Sun, Cia. Roberto G. Alonso i Sacude). Les funcions dels espectacles coproduïts aquest any han comptat amb més d’un 90% d’ocupació.

Dansa a les pantalles

Una de les novetats d’aquesta edició ha estat la col·laboració entre Dansa Metropolitana i Choreoscope, el Festival Internacional de Cinema de Dansa de Barcelona, que ha fet possible el visionat de 17 curtmetratges de dansa a través de Filmin amb més de 10.000 visionats.

A més, fruit de l’acord del Dansa Metropolitana amb la Xarxa de Televisions Locals (XAL), s’han celebrat 3 programes especials amb retransmissions de diferents propostes i que han estat seguides a través de la televisió per més de 23.000 dispositius (Televisió de l’Hospitalet, Canal Reus, Canal Terrassa, Canal 21 TV, El 9 TV, Canal Terres de l’Ebre, Vallès Visió, Canal 10 Empordà, VOTV, Canal Taronja Central i TV Ripoll).

___________________________________________________________________________

La informació procedeix de les webs i canals de comunicació de Dansa Metropolitana.