La Televisió (encara no) ha mort!
Tot i la incursió d’Internet i el món multipantalles que ens envolta, el mitjà es manté viu i malgrat els petits canvis d’hàbits i programació, segueix regnant a les nostres llars. Si hi ha un fenomen global que mantingui la gent enganxada davant la pantalla del televisor avui dia ja no és precisament el reality show. Les sèries de ficció han anat guanyant terreny als programes de telerealitat que fa uns anys omplien grans quotes de pantalla. A través de les ficcions (la gran majoria, produccions estatunidenques), la televisió s’ha anat personalitzant amb canals i plataformes a la carta que fidelitzen els seus espectadors com no pot fer el cinema. Així també mantenen l’atenció davant els canals i les productores de ficció, a diferència dels programes clàssics de graella televisiva com els late night, que no tenen la continuïtat ni el ganxo de les sèries.
Amb ocasió del Dia Mundial de la Televisió, aquest passat 21 de novembre, es va celebrar una jornada al TecnoCampus de Mataró que va reunir a molts experts per parlar de les sèries i les finestres d’oportunitat per a desenvolupar models de negoci en aquest àmbit.
“Les sèries han revolucionat l’art de narrar històries”.
L’homogeneització de les pràctiques culturals que s’escola acompanyant el fenomen de les series; es pot també considerar com un perill. L’imperialisme cultural marcat per Hollywood en la industria cinematogràfica, ara de nou s’està veient enfortit amb aquest bé de consum de masses. El monopoli regnant dels canals d’EUA, com Netflix o HBO, estimula la formació de modes i unifica pràctiques i interessos culturals, però també relats i lectures de la realitat. Cal remarcar, però, que la producció de les sèries també està afavorint un model de negoci digital i globalitzat, dels que molts n’estan traient suc gràcies a intenses dosis d’originalitat i creativitat en les seves propostes. Alhora genera la possibilitat de que les productores locals tinguin la posibilitat de sortir al mercat i aportar propostes que, si posen en marxa campanyes de màrqueting de qualitat, podrien arribar a convertir-se en una mina d’or
Que passeu un bon cap de setmana, fins dilluns!
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 2005 lectures