Hàbits lectors: anàlisi quantitatiu

Victor Fernandez-Blanco, Juan Prieto-Rodriguez i Javier Suarez-Pandiello │ Association for Cultural Economics International (ACEI)

Finançat pel Programa de Cultura de la UE i amb el suport del govern espanyol, l’equip investigador autor d’aquest document presenta una anàlisi quantitativa dels hàbits lectors com a activitat d’oci i els factors que hi influeixen entre els lectors de l’estat espanyol, tot prenent com a base referencial les dades socioeconòmiques aportades per l'Enquesta d'Hàbits i Pràctiques Culturals a Espanya 2010-2011.

Es mostra de quina manera les variables socioecòmiques, les preferències culturals, el consum cultural i el capital cultural (entès aquí com els equipaments culturals de la llar) esdevenen factors determinats que influeixen en els hàbits lectors de la població com a activitat d'oci.

Entre els resultat més destacats pot assenyalar-se: la major probabilitat de ser no-lector (en temps d’oci) entre els homes i les persones més joves i de major edat; que hi hagi un major nombre de lectors en entorns urbans que rurals; com un major nivell educatiu i una alt capital cultural influeixen en el foment i hàbit lector; així com també entre els que tenen un major interès en les activitats culturals highbrow (literalment, activitats culturals de "celles alçades") o alta cultura.

PDF A quantitative analysis of reading habits

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris