Informe 2023 de les programacions del Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals

L’Oficina de Difusió Artística (ODA) publica l'informe que recull els principals indicadors de l’any 2023 dels teatres i auditoris que participen al Circuit de la Xarxa d’Espais Escènics Municipals. Aquest programa, gestionat per l’Oficina de Difusió Artística (ODA), dona suport a la difusió del teatre, la música, la dansa i el circ professionals en l’àmbit local.

El Circuit ha assolit, enguany, els seus millors resultats des de l’inici de la crisi sanitària de la COVID19. Després de dos anys sense restriccions, es posa de manifest la recuperació en tots els indicadors dels espais escènics municipals. Enguany, 110 municipis, més d’una tercera part dels municipis de la demarcació de Barcelona, han participat al Circuit i han realitzat un total de 2.071 funcions, assolint la xifra més alta registrada.

L’augment de l’oferta ha anat acompanyat d’un important creixement de la demanda. Les funcions professionals dels espais escènics del Circuit han aplegat 452.073 espectadors, amb un increment de l’assistència total del 17,4% i del 15,8% pel que fa a la mitjana d’espectadors per funció. No obstant, l’indicador que mostra una major recuperació és el percentatge d’ocupació de les sales (nombre d’assistents sobre l’aforament), que enguany assoleix un valor de 61,5%, amb un creixement del 12,4%.

La despesa destinada a la contractació d’espectacles professionals, amb un valor de 10,29 milions d’euros, ha augmentat un 7,4% respecte a l’any 2022 i es situa lleugerament per sota de la inversió realitzada el 2019 (-0,5%).

L’increment del preu mig de l’entrada i el gran creixement de l’assistència han comportat un augment dels ingressos generats per la venda d’entrades. Els ingressos totals han crescut un 30,4%, i el nivell de cobertura del cost del caixet amb els ingressos de taquillatge un 20,8%. Tot i així, el nivell d’ingressos encara es troba per sota dels resultats obtinguts el 2019, però ja supera els del 2018.

L’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona ha destinat 1,58 milions d’euros al suport de la programació estable dels espais escènics municipals del Circuit. L’objectiu és consolidar les programacions al territori amb criteris de qualitat i professionalitat, mantenint la centralitat dels espais escènics com a equipaments de servei públic.

Aquestes son algunes de les dades que aporta l’informe 2023 de les programacions del Circuit de la xarxa d’espais escènics municipals, un programa que dona suport a la difusió de les arts escèniques i musicals professionals a l’àmbit local, en el qual han participat 110 municipis l’any 2023.

La Trena dirigida per Clara Segura, espectacle amb més assitència. 2023

Podeu consultar i descarregar-vos l’informe:

Oficina de Difusió Artística. (2024).Informe de les programacions dels espais escènics municipals de la província de Barcelona. Resultats any 2023. Diputació de Barcelona.