Interacció21. Cultura i Salut: generant benestar

La cultura és una activitat que va lligada amb el benestar, la salut psicològica i la cohesió social. Són moltes les iniciatives que vinculen la cultura amb l’augment de la salut, moltes d’elles amb validació científica, i que han proliferat en els últims anys. Per tal de subratllar la necessitat d’incorporar la cultura com a actiu que comporta benestar i contribueix a la salut mental  i mostrar experiències punteres i contrastades en aquest sentit, el proper 10 de novembre se celebra al Paranimf de la Diputació de Barcelona la jornada Interacció'21 titulada Cultura i Salut: generant benestar. Hi esteu convidats!

Presentació

Moltes de les malalties que ens afecten de manera creixent són, sovint, el reflex individual d’un problema col·lectiu. Tant la contaminació –i la consegüent emergència climàtica– com la competitivitat desfermada –que ha abocat a la pobresa amplis sectors de la població, amb greus conseqüències en la salut mental– conformen un complex escenari farcit de reptes i problemes que no són gens aliens als municipis. A tots aquests fets, prou greus, cal sumar-hi l’impacte que la COVID-19 ha tingut en la nostra societat. Interacció 2021 es proposa reflexionar sobre com la problemàtica de la salut afecta tothom i posar de manifest que cal treballar perquè la imbricació de la cultura amb la salut, entesa en el seu sentit més ampli, sigui una realitat en els nostres municipis. I això comporta, al mateix temps, analitzar els elements socials que incideixen de manera directa en el benestar de les persones.

Objectius

• Remarcar la importància terapèutica de la cultura i dels seus beneficis en la salut, especialment en la mental.

• Analitzar l’impacte de la COVID-19 i els efectes del confinament en la cultura i la salut dels ciutadans.

• Mostrar experiències punteres i contrastades científicament pel que fa a les relacions entre cultura i salut mental.

• Subratllar la necessitat d’incorporar la salut mental en les polítiques culturals locals.

• Incidir en els canvis metodològics i de treball que comporten l’obertura cap a nous agents, institucions i persones implicades en la salut.

La jornada es retransmetrà també en línia.

Per a més informació, trobareu el programa complet, informació sobre els ponents i el formulari d’inscripció aquí.

_____________________________________________________________________

Interacció

Jornada  Interacció21 'Cultura i Salut: generant benestar' a Youtube

Si no heu pogut assistir a #Interacció21, recordeu que podeu recuperar tota la retransmissió: http://bit.ly/3qqbEYM

Mireu-la. Traieu-ne lliçons. N’hi ha a cabassos.